משפחה

פעילות גופנית מקלה על תסמיני דיכאון וחרדה בנשים עם דיכאון לאחר לידה

מחקר חדש מוכיח כי פעילות גופנית מתוכנת, למשך 3 חודשים, מורידה בהצלחה את תסמיני דיכאון וחרדה בנשים עם דיכאון לאחר לידה.

היתרונות של פעילות גופנית גדולים מאלו שבנשים עם מדד דיכאון גבוה יותר בתחילה, לפי סקאלת Edinburgh Postnatal Depression Scaled (FPDS).

דיכאון לאחר לידה זכה לתשות לב רבה בשנים האחרונות, ומופיע ב-10-16% מהיולדות. שאלה שהתשובה עליה אינה כה ברורה, היא שביחד עם הדיכאון מופיעים תסמיני חרדה. למעשה, חרדה שכיחה יותר בדיכאון לאחר לידה, מאשר בכל זמן אחר.

בכדי לקבוע את יעילות פעילות גופנית בבית (Home-Based Exercise) להעלאת מצב הרוח והחרדה, הרופאים כללו 88 נבדים עם מדד 10 ומעלה לפי Ediburgh Postnasal Depression Scale.הנשים חולקו באקראי לטיפול בן 12 שבועות ב-HBE (46 נשים), או טיפול סטנדרטי (42 נשים). פרט ל-EPDS, הנשים הוערכו גם לפי מדד Hamilton Depression Scale (HAM-D) ואת שאלוני Spielberger State Anxiety (STAI-state).

נשים שביצעו פעילות גופנית נפגשו 4 פעמים עם מאמן גופני, במהלך 12 שבועות המחקר.  כל תכנית אימונים תוכננה בהתבסס על תוצאות מבחן הסטרס של הנבדקת, וכן על הנחיות American College of Sports בנושא התפתחות כושר לב-ריאה, להנות מפעילויות שונות.

EPDS המהווה סולם לחרדה, אחראי ל-43.5% מסך מקרי EPDS בתחילת המחקר, עובדה הרומזת לקשר חזק בין תסמיני חרדה ודיכאון לאחר לידה.

מניתוח התוצאות עולה כי השינוי הממוצע מתחילת המחקר ב-HAM, D Score, היה גבוה יותר משמעותית לאחר תיקנון בנשים שהתאמנו בהשוואה לביקורות (P<0.001). בנוסף, החוקרים זיהו אינטראקציה משמעותית בתחילת המחקר ברמות EPDS (P=0.001) ומדדי STAI-State (P=0.003), לאחר טיפול בהתחשב בניתוח התוצאת, הרומז לשיפור מצב רוח והתחושה הכללית בנבדיקם בקבוצת הביקורות, בה היתה שכיחות מוגברת של דיכאון.

לסיכום, מתוצאות המחקר עולה כי יש לבצע מחקרים נוספים בכדי לקבוע אם פעילות גופנית.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה