משפחה

Rosiglitazone ו-Atorvastatin מורידים מרקרים לסיכון קרדיווסקולרי בחולי סכרת (Am J Cardiol)

תוצאות ממחקר חדש מוכיחות כי טיפול ב-Rosiglitazone בלבד ובשילוב עם Atorvastatin, משפר את פרופיל השומנים ומוריד את הרמות של מרקרים וסקולריים דלקתיים מסוימים, בחולים עם סכרת מסוג 2.

לדברי החוקרים, בחולי סכרת, ךטיפול משולב ב-Rosiglitazone ו-Atorvastatin יש יתרונות נוגדי-דלקת בטרשת עורקים. על-מנת לבחון גישה זו, החוקרים עקבו אחר 30 חולי סכרת עם היפרליפידמיה, שטופלו תחילה ב- Rosiglitazone בלבד במינון של 4 מ”ג ליום, למשך 3 חודשים. Atorvastatin במינון 10 מ”ג ביום ניתן לאחר מכן, והמשתתפים קיבלו את הטיפול המשולב למשך 3 חודשים נוספים.

לאחר המונותרפיה באמצעות Rosiglitazone, רמות C-Reactive Protein High-Sensitivity (hs-CRP), ירדו בשיעור משמעותי של 26%, ורמות Adiponectin עלו ב-192%.

לאחר הטיפול המשולב, רמות hs-CRP ירדו משמעותית ב-23% נוספים, ורמות Adiponectin עלו ב-124% נוספים.

יתרה מזאת, רמות Matrix Metalloproteinase-9 ורמות CD40 Ligand ירדו משמעותית. כמו כן, זוהתה ירידה משמעותית ברמות LDL בהשוואה לתחילת המחקר.

לסיכום, החוקרים טוענים כי לטיפול המשולב  יש מספר יתרונות, ע”י שינוי התהליך הדלקתי והתקדמות טרשת עורקים. עם זאת, הם מציינים כי חשוב להציב דגש מיוחד על תופעות הלוואי האפשריות של Thiazolidinediones.

Am J Cardiol 2006;97:646-650.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה