משפחה

מומלץ להפסיק את הטיפול ב-Clopidogrel לפני Transbronchial Biopsy (מתוך Diabetes Care)

ממחקר חדש עולה כי Clopidogrel, טיפול נוגד-טסיות, מגדיל משמעותית את הסיכון לדימום לאחר Transbronchial Lung Biopsy. לכן, מומלץ להפסיק את הטיפול ב- Clopidogrel לפני הפרוצדורה.

החוקרים עקבו אחר 604 משתתפים, ללא הפרעות קרישה, שעברו Transbronchial Lung Biopsy במהלך 13 חודשים, 16 מ-18 מטופלי Clopidogrel (89%) פיתחו דימומים, בהשוואה ל-20 מבין 574 (3.4%) מהמשתתפים שלא טופלו ב-Clopidogrel.

המחקר הופסק בשלב מוקדם בשל שכיחות גבוהה של דימומים בקרב מטופלי Clopidogrel

לאחר Transbronchial Biopsy, 27% ממטופלי Clopidogrel סבלו מדימום קל, 34% סבלו מדימום בינוני, ו-27% פיתחו דימום חמור. השיעורים הדומים בקבוצת הביקורת עמדו על 1.5%, 1.5% ו-0.3%.

יתרה מזאת, 100% מהמטופלים בשילוב Clopidogrel+Aspirin (12 מ-12) סבלו מדימומים לאחר הביופסיה. ב-6 מהם הדימום היה בינוני, וב-6 היה דימום חמור.

אמצעים אנדוסקופיים היו יעילים בהפסקת כל הדימומים, ולא נרשמו תופעות לוואי קשות כמו מוות או צורך בעירוי דם.

על-בסיס תוצאות אלו, החוקרים ממליצים על הפסקת הטיפול ב- Clopidogrel במהלך 5-7 הימים שלפני Transbronchial Biopsy. יתרה מזאת, הם קוראים להגדיר בבירור את האינדיקציות ל-Transbronchial Biopsy, מאחר שפירושה הפסקת טיפול חשוב למחלות קרדיווסקולריות.

הם מציינים גם כי ממצאים אלו בולטים בהשוואה למחקרים קודמים סותרים שבוצעו בחזירים, שהראו כי ניתן לבצע Transbronchial Biopsy בבטחה, תחת טיפול ב- Clopidogrel.

המחקר הנוכחי מזכיר כי מודלי בע”ח אינם תמיד מהווים תחליף הולם לבדיקת השפעות התערבויות אבחנתיות וטיפוליות בבני אדם.

Chest 2006;129:734-737.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה