משפחה

השפעות הזנה בפורמולה בלבד לעומת הנקה בלבד על oxidative stress בפגים בריאיםמאת ד”ר ברזילי, עורך נאונטולוגיה

בהשוואה להזנה באמצעות פורמולה, חלב אם נחשב עדיף מבחינת תכונות אנטי-אוקסינטיות ולכן עשוי לצמצם את הופעתן של מחלות הקשורות לoxidative stress בפגים.
מטרת המחקר היתה לבדוק האם התכונות האנטי-אוקסידנטיות של חלב האם בפגים בריאים שונות מאלו של פורמולת חלב, באמצעות השוואת רמות ויטמין E בשני סוגי המזון וקביעת רמת ההפרשה של malondialdehyde (או MDA) בשתן.
רמות ויטמין E נמדדו בחלב האם של 20 אמהות שילדו פגים. רמות ה-MDA בשתן נמדדו ב-10 ילודים שהוזנו בהנקה בלבד וב-10 ילודים שהוזנו בפורמולה בלבד. כל הילודים היו פגים בריאים ולא קיבלו תוספי ויטמינים. רמות ה-MDA נמדדו לאחר פרוק לנגזרות באמצעות 2,4-dinitrophenylhydrazine ושימוש במכשיר HPLC עם גלאי UV.
ריכוזי ה-MDA בשתן היו נמוכים מאוד (0.074±0.033 µM/mM Cr ו-0.078±0.026 µM/mM Cr בילודים שהוזנו בחלב אם ובפורמולה, בהתאמה) ולא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בין שתי הקבוצות. חלב האם וגם הפורמולה הכילו רמות מספקות של ויטמין E (כ-0.33.0 mg/100 ml).
החוקרים מסיקים כי התכונות האנטי-אוקסידנטיות של חלב האם ושל הפורמולה מתאימות לצורך מניעת פר-אוקסידציה משמעותית של ליפידים בילודים פגים בריאים.

Archives of Disease in Childhood 2006;91:327-329

הערות עורך:

לפי מחקר זה בחלב אם אין יותר אנטיאוקסידנטים לעומת פורמולה. לחלב אם יש יתרונות רבים מעבר לפורמולה, אך אנטיאוקסידנטים אינו אחד מהם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה