משפחה

ניטור pH אלחוטי מסייע באבחון GERD בחולים עם כאב חזה לא-לבבי (American Journal of Gastroenterology)

ממחקר חדש עולה כי ניטור אלחוטי של רמות pH למשך יומיים, מעלה את שכיחות אבחנת GERD (Gastoesophageal Reflux Disease), בחולים עם כאב חזה לא-לבבי (NCCP Non-Cardiac Chest Pain).

GERD היא סיבה חשובה ל-NCCP, ואבחנתה עשויה לדרוש ניטור pH.

החוקרים אספו 62 נבדקים שהופנו להערכת NCCP בעקבות תגובה לא-אבחנתית לטיפול ב-PPI (Proton Pump Inhibitors). המשתתפים עברו ניטור pH אלחוטי, המאפשר ניטור רמות pH בשני ימים עוקבים.

החוקרים חישבו את זמן החשיפה לחומצה (Acid Exposure Time ACT)ותסמינים לאחר ניטור של יום אחד והשוו את התוצאות לאלו שחושבו לאחר יום המחקר השני.

ביום הראשון זוהו רמות מוגברות של AET ב-16 נבדקים (25.8%), ביום השני זוהו רמות מוגברות ב-22 נבדקים (35.5%), עליה של 9.7%. סה”כ 55 נבדקים דיווחו על אירועים של כאב בחזה ביום הראשון. הארכת משך הבדיקה העלה את מספר המקרים ל-59, עליה של 7.3%.

Ghillebert Probability Estimate (GPE) הראה קשר משמעותי בין תסמיני ריפלוקס ב-12 נבדקים (19.4%)ביום הראשוןף ו-25 נבדקים (40.3%) לאחר השלמת שני ימי המחקר, עליה של 21%. בהתחשב בתוצאות AET ו-GPE, מצאו עדות לאבחון GERD ב-12 נבדקים נוספים (19.4%) בסיום יום המחקר השני.

לסיכום, הארכת משך ניטור pH ליומיים, באמצעות מערכת ניטור אלחוטית, מעלה את שכיחות אבחנת GERD בחולים עם NCCP, בהשוואה לניטור של יום אחד, בשיעור בעל משמעות קלינית.

Am J Gastroenterol 2006;101:446-452.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה