משפחה

הזנה פרנטרלית בבית מועילה בטיפול באנטריטיס כרוני הנגרם בשל הקרנות (Am J Gastroenterol)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, מנוחה של המעיים עם שימוש ביתי בהזנה פרנטרלית (HPN) משפרת את שיעורי ההשרדות ואת איכות חייהם של חולים הסובלים מאנטריטיס כרוני הנגרם כתוצאה מטיפולי הקרנות של האגן או הבטן.

החוקרים מסבירים כי כיום ניתוח והזנה פרנטרלית בבית הינם האפשרויות הטיפוליות היחידות בחולים הסובלים ממצב זה, אך לא ידוע איזו מהאופציות עדיפה.

החוקרים ניתחו את התוצאות שהתקבלו ב-30 חולים הסובלים ממצב זה שלא נמצאה בהם ממאירות כלשהי ושהמופע הקליני שלהם כלל חסימת מעי.

ב-7 (53.8%) מתוך 13 החולים בקבוצת ה-HPN נפתרה הבעיה החסימתית ללא צורך בניתוח. יתר 6 החולים עברו ניתוח לאחר 12.7 חודשים בממוצע של מתן תמיכה תזונתית.

ב-10 (58.8%) מתוך 17 החולים בקבוצת הניתוח נדרש HPN לאחר שהתפתח מצב של כשל מעי, ורק ב-3 מהם נעלם לחלוטין הצורך ב-HPN.

שנתיים לאחר הופעת האנטריטיס הכרוני, הזנה אוטונומית הושגה בכל החולים בקבוצת ה-HPN, בהשוואה ל-58.8% מהחולים בקבוצת הניתוח.

שיעור ההשרדות הכללי כעבור 5 שנים עמד על ערך של 90.0% בקבוצת ה-HPN ושל 68.4% בקבוצת הניתוח. כעבור 10 שנים, נשמר שיעור ההשרדות של 90.0% בקבוצת ה-HPN, אך הוא פחת ל-41.1% בקבוצת הניתוח.

החוקרים מסכמים כי גישה שמרנית התחלתית של מנוחה והזנה פרנטרלית לטווח ארוך יכולה להביא לפתרון בעית החסימה ביותר ממחצית החולים והיא קשורה לשיעורי השרדות טובים יותר ולהזנה אוטונומית בטווח הארוך, בהשוואה לביצוע הניתוח.

החוקרים ממליצים כי לאחר הפסקת ה-HPN, יש לעקוב בזהירות אחר סימפטומים פעם בשבועיים לכל הפחות, בכדי להמנע ממצב של נקרוזיס במעי. הם מסבירים כי יש לשקול ביצוע ניתוח רק כשהסימפטומים מחמירים או לאחר חודשיים של מנוחת מעיים, לכל הפחות, במידה ולא ניתן להשיג אכילה מינימלית בשלב זה.

לידיעה במדסקייפ

Am J Gastroenterol 2006;101:374-379.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה