משפחה

סדר מתן התרופות הכמותרפיות משפיע על התגובה לטיפול בחולי סרטן ריאות (Cancer)

חוקרים קוראנים מוצאים כי נראה שמתן טיפול באמצעות cisplatin ולאחריו irinotecan מעלה תוצאה טובה יותר בחולים הסובלים מקרצינומה ריאתית מסוג  nonsmall cell, בהשוואה למתן הטיפול באותן תרופות בסדר הפוך.

החוקר הראשי, ד”ר Lee, מסביר בראיון כי מתן cisplatin ולאחריו irinotecan נקשר לשיעור תגובה גבוה יותר, ולכן מומלץ על טיפול בסדר זה במסגרת השימוש הקליני בעתיד.

החוקרים מציינים כי למרות שהטיפול המשולב נמצא יעיל בחולים הסובלים מקרצינומה ריאתית מסוג nonsmall cell, הם העלו את ההשערה כי סדר מתן התרופות יכול להשפיע על תגובת החולה.

החוקרים חילקו באקראי את 80 החולים לקבלת irinotecan ולאחריו cisplatin, או להפך. irinotecan במינון 80 מ”ג למטר מרובע ניתן בימים 1 ו-8, ו-cisplatin במינון 60 מ”ג למטר מרובע ניתן ביום 1 במסגרת מחזור טיפול בין 3 שבועות, עם מקסימום של 6 מחזורי טיפול.

שיעור התגובה בקרב 77 החולים שבוצעה בהם הערכה בסיום המחקר עמד על ערך של 47%, כשנטיה לשיעור תגובה משופר (54%) הופיעה בחולים שקיבלו cisplatin ולאחריו irinotecan, בהשוואה לחולים שקיבלו irinotecan ולאחריו cisplatin (שיעור תגובה של 39%).

החוקרים מציינים כי יתכן שמתן ה-cisplatin תחילה גורם רעילות פחותה, בהשוואה למתן התרופות בסדר ההפוך. כאשר ה-irinotecan ניתן לפני ה-cisplatin הופיע מספר גבוה יותר של אפיזודות חמורות של בחילה, של ניוטרופניה, ושל תופעות לוואי אחרות.

לידיעה במדסקייפ

Cancer 2006;106:873-880.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה