ממצאים מעידים כי החדרת סטנט לקרוטיד כרוכה בתוצאות מעולות

התוצאות שהתקבלו בקרב 2500 החולים הראשונים שבוצעה בהם הערכה במסגרת ניסוי ה-Carotid Acculink/Accunet Post-Approval Trial to Uncover Unanticipated or Rare Events (או CAPTURE 2500) של ה-FDA מעידות כי החדרת סטנט לקרוטיד הינה פרוצדורה בטוחה ויעילה בקהילה במידה זהה לפרוצדורות המבוצעות על-ידי רופאים מיומנים.

ב-CAPTURE 2500 סווגו הרופאים ל-3 קבוצות על-פי מידת הניסיון שלהם בביצוע החדרת סטנט לעורק הקרוטיד: גבוהה, בינונית ומעטה.

הרופאים שסווגו לקבוצה עם מידת הניסיון הגבוהה הינם בעלי ניסיון קודם של שימוש במערכת ששימשה בניתוחים. הרופאים שסווגו כבעלי מידת ניסיון בינונית היו המפעילים העיקריים ב-10 ניתוחים להחדרת סטנט לעורק הקרוטיד, אך לא היה להם ניסיון בהפעלת המערכת. הרופאים שסווגו כבעלי מידת ניסיון מעטה היו מפעילים עיקריים בפרוצדורות התערבותיותף שביצעו יותר מ-10 החדרות סטנטים, אך היו חסרי ניסיון בהחדרת סטנט לעורק הקרוטיד.

החוקר הראשי, ד”ר Gray, מסביר בראיון כי לא נמצא הבדל בין רמות הניסיון של הרופאים מבחינת שיעורי התמותה, מקרי השבץ או התקפי הלב. בנוסף, ה-CAPTURE 2500 מעיד על ירידה בשיעור של 3% בסיכון לתמותה, להתקף לב או לשבץ בקרב חולים הסובלים ממחלה א-סימפטומטית.

ד”ר Gray מוסיף כי תוגש פניה ל-FDA להרחבת האישור להחדרת סטנטים בחולים הסובלים ממחלה א-סימפטומרית. הוא מציין כי להחדרת סטנט לעורק הקרוטיד תועלת רבה בחולים המצויים בסיכון גבוה וכי עובדה זו איננה ידועה לרופאי המשפחה, שעליהם לדעת כי זוהי פרוצדורה בטוחה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה