האם תומכן משחרר-Sirolimus עדיף על תומכן משחרר-Paclitaxel

מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שהשוותה בין שני סטנטים משחררי-תרופה, תומכן משחרר-Sirolimus (SES, Cypher), ותומכן משחרר-Paclitaxel (PES, Taxus), עולה כי SES מלווה בשיעורים נמוכים יותר של היצרות חוזרת בתוך הסטנט, ותופעות לוואי קרדיווסקולרית מג’וריות.

ניתוח הנתונים נעשה באמצעות נתונים מ-2 מטה-אנליזות השוואה ישירה של נתונים משישה מחקרים שהשוו ישירות בין השניים והשוואה עקיפה בין שני הסטנטים מ-9 מחקרים אחרים. סה”כ, המחקרים כללו 5854 משתתפים, 2852 טופלו ב-SES, 3002 ב-PES.

הממצאים הוצגו בכנס השנתי ה-55 של American College of Cardiology (ACC).

מהמחקר עולה כי SES לווה בירידה משמעותית בהיצרות אנגיוגרפית ושיעורי רה-וסקולריזציה של כלי הדם (Target Vessel Revascularization). סה”כ SES הביא לירידה של 38% בסיכון היחסי להיצרות חוזרת (P<0.0001), וירידה של 34% בסיכון לרה-וסקולריזציה (P=0.0008), בהשוואה למטופלי PES.

החוקרים מאמינים כי התוצאות משילוב שתי מטה האנליזות מעודדות מאחר שכעת יודעים כי כל המידע הקיים, לא רק ההשוואות הישירות, אלא גם ההשוואות העקיפות, מאשרות את העדיפות של SES על פני PES. עם זאת, הם מזהירים כי ההחלטה להשתמש באחד הסטנטים על-פני האחר צריכה להתקבל בשילוב עם גורמים נוספים, דוגמאת הפלפורמה של הפולימר, עלות וזמינות.

מבית הספר לרפואה בהרווארד נמסר כי הם מעדיפים את SES, מאחר שהמכשיר מציע יעילות גבוהה יותר ועשוי להציע מעט בטיחות. עם זאת, הדברים עדיין בבדיקה.

ייתכן ו-Taxus גמיש יותר, אך הוא מלווה בשיעורים גבוהים יותר של היצרות חוזרת בתוך הסטנט. עם ניסיון, רופאים ילמדו להשתמש בסייפר באותה קלות כמו Taxus.

לידיעה במדסקייפ

הערת המערכת:

המימצאים של מטה-אנליזה זו מחזקים מחקרים קודמים שהשוו באופן ישיר ולא ישיר את שני הסטנטים הללו. יש לציין שלאחרונה אף היה דיווח על מקרי תמותה הקשורים לשימוש בטקסוס. לחץ כאן לכתבה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה