משפחה

הגבלת השימוש ב-Fluroquinolone מקטינה את שכיחות MRSA במאושפזים (Clin Infect Dis)

ממחקר חדש עולה כי איסור שימוש ב- Fluroquinoloneבבית חולים בצרפת הוריד את שכיחות Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus (MRSA).

במחקר אסרו על שימוש ב- Fluroquinoloneבבית חולים אחד, פרט למקרים בהם לא היה טיפול יעיל אחר, בעוד שבשלושה בתי חולים אחרים באותו אזור לא היתה הגבלה על השימוש.

המטרה היתה לקבוע אם להגבלת הטיפול יש השפעה על שכיחות החלמה מ-MRSA בחולים מאושפזים. המחקר נערך בשנת 2001.

שכיחות השימוש ב- Fluroquinolone ירדה מ-54 מנות ביום, ל-5 מנות ביום לכל 1000 נבדקים באותו בית חולים, ונותרו קבועות ביתר שלושת בתי החולים.

עד לסיום תקופת המחקר, נרשמה ירידה מתונה בשכיחות MRSA באותו בית חולים 32.3% מ-1093 S. Aureus שבודדו היו עמידים ל-Methicillin, לעומת 36.8% מבין 6787 החיידקים שבודדו מבתי החולים ששימשו כביקורת. עם זאת, החוקרים מדווחים כי לקראת סיום ההתערבות נרשמה מגמה שלילית בולטת במספר חיידקי MRSA שבודדו באותו בית חולים, בהשוואה למרכזי הביקורת.

עם זאת, החוקרים מזהירים כי הם אינם מאמינים כי יש להגביל בצורה דרסטית את השימוש ב- Fluroquinolone, בכדי למנוע את התפשטות MRSA.

במהלך תקופת המחקר החוקרים זיהו עליה בשכיחות Extended Spectrum Beta-Lactamase Producing Enterobacteriaceae (ESBL-EB), ייתכן שהדבר נובע מהשימוש הגובר ב-Cephalosporins. הגבלה סיסטמית של תרופות ממשפחה אחת, עלולה להביא להתפרצות של זנים עמידים למשפחות אנטיביוטיקות אחרות.

Clin Infect Dis 2006;42:778-784.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה