משפחה

קרם אימיקווימוד יעיל בטיפול ב- vulvar intraepithelial neoplasia בנשים צעירות (Am J Obstet Gynecol)

לפי מחקר חדש, הטיפול בקרם אימיקווימוד (ALDARA) ל- vulvar intraepithelial neoplasia (VIN) בדרגה גבוהה, נסבל היטב ומביא לנסיגה היסטולוגית של המחלה.

החוקרים מסבירים, ש- VIN מאובחן כיום יותר ויותר בקרב נשים צעירות. VIN הוא מצב טרום-ממאיר, שבדרגות 2/3 מצריך טיפול גם אם אין תסמינים, בשל הנטייה לעבור למצב ממאיר.

במחקר השתתפו 23 מטופלות, בגיל ממוצע של 55.2 שנים, עם VIN בדרגות 2/3. כל המטופלות נתבקשו למרוח את הקרם אימיקווימוד 5% על האיזור הנגוע, במינונים הולכים וגוברים, במשך 16 שבועות.

מהמטופלות נלקחו ביופסיות דרך קולונוסקופיה, בתחילת המחקר ואחרי הטיפול. תגובה מלאה, הוגדרה כהיעלמות של כל נגעי ה- VIN הנראים לעין ואישור היסטולוגי של VIN בדרגה 1 לכל היותר.

החוקרים מדווחים, שהטיפול בקרם נסבל היטב, כאשר תופעת הלוואי הנפוצה ביותר, היתה גירוי מקומי במקום בו הקרם נמרח. שבע עשרה מטופלות נבדקו לתגובה אחרי הטיפול. ב- 53% מהן היתה תגובה מלאה וב- 29% היתה תגובה חלקית. הזמן הממוצע עד לתגובה, היה 7 שבועות.

החוקרים מציעים לבצע מחקר נוסף, שישווה בין טיפול באימיקווימוד לבין טיפול באבלציה או להוצאה כירורגית של הנגעים של VIN. מחקר שכזה, יוכל לתת תשובה לגבי התפקיד של גירוי אימונולוגי מקומי, בטיפול במחלה. בנוסף, ניתן לבדוק האם אימיקווימוד יכול לשמש כטיפול תחזוקה למניעה של חזרת המחלה, אחרי שניתן הטיפול הרגיל.

Am J Obstet Gynecol 2006;194:377-380.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה