משפחה

Omalizumab משפר את איכות החיים של חולים עם אסטמה אלרגית (Ann Allergy Asthma Immunol)


ממחקר חדש עולה כי Omalizumab, נוגדן anti-IgE מונוקלונאלי, משפר באופן משמעותי את איכות החיים של חולים עם אסטמה אלרגית מתונה עד קשה.

חולים באסטמה מתונה עד חמורה ממשיכים לסבול מחוסר איזון של המחלה, גם בנוכחות טיפול בהתאם להמלצות הקיימות. Omalizumab הביא לשיפור קליני והינו בטוח לשימוש בחולים הסובלים מאסטמה אלרגית.

במחקר הנוכחי בדקו החוקרים את מדדי איכות החיים הקשורים באסטמה, בנוכחות תוספת Omalizumab בחולים עם אסטמה אלרגית בדרגה מתונה עד קשה. החוקרים ביצעו סקירה סיסטמטית וערכו מטה-אנליזה של הנתונים מחמישה ניסויים קליניים שבחנו את הטיפול ב- Omalizumab. מדדי איכות החיים הקשורים באסטמה נבדקו באמצעות שאלון AQLQ (Juniper Asthma Quality of Life Questionnaire).

החוקרים מצאו שיפור משמעותי במדדי איכות החיים בנוכחות טיפול ב- Omalizumab, בהשוואה לטיפול פלסבו. חולים שטופלו ב- Omalizumab השיגו שיפור לא קטן לאורך המחקרים.

מהמטה אנליזה עולה כי קיימת עליה של פי 1.6-2 בשיפור מתון (של לפחות נקודה אחת) ועליה של פי 1.8-2.1 בשיפור גדול (לפחות 1.5 נקודות) במדדי AQLQ, בקרב מטופלי Omalizumab, בהשוואה לפלסבו, במהלך הטיפול בסטרואידים ובמהלך הורדת מינון סטרואידים.

החוקרים מסכמים כי Omalizumab מביא לשיפור משמעותי בטיפול הסטנדרטי הנוכחי בחולים עם אסטמה אלרגית. Omalizumab עשוי להקטין את תדירות ההחמרות, לשפר את התסמינים, ולהביא לעליה במדדי איכות החיים הקשורים באסטמה, בחולים עם אסטמה אלרגית מתונה עד חמורה.

Ann Allergy Asthma Immunol 2006;96:316-326.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה