משפחה

הפסקת עישון ממושכת משנה את הרכב התאים הדלקתיים בסימפונות (Thorax)

לפי מחקר חדש עולה, כי הפסקת עישון ממושכת, קשורה בשינויים בהרכב התאים הדלקתיים בסימפונות של מטופלים עם מחלת ריאה חסימתית כרונית (COPD).

בראיון לרויטרס אומר אחד החוקרים, שהתגובה הדלקתית בסימפונות נמשכת זמן רב אחרי הפסקת העישון. עם זאת, הפסקת העישון יכולה לגרום לשינוי בהרכב התאים הדלקתיים בסימפונות, מה שמשפיע על התסמינים הקליניים.

במחקר השתתפו 114 מטופלים עם COPD, שעישנו בעבר או שמעשנים כיום. החוקרים מדדו את מספר הלימפוציטים מסוג T, הנויטרופילים, המקרופאגים, האאוזונופילים, תאי המאסט ותאי הפלזמה בסב-אפיתל של המטופלים.

החוקרים מדווחים, כי בהשוואה למטופלים מעשנים, למטופלים שהפסיקו לעשן היו מספרים גבוהים יותר של תאי CD3+, CD4+ ו- CD138+. מעל לכך, לא היו הבדלים מובהקים בספירות של התאים השונים בין מעשנים לאלו שהפסיקו לעשן.

למעשנים שהפסיקו לעשן לפני זמן קצר, היו מספרים גבוהים יחסית של CD4+ ושל CD8+, בהשוואה למעשנים.

למעשנים שהפסיקו לעשן לפני זמן רב, היו ספירות נמוכות של CD8+ בהשוואה לאלה שהפסיקו לעשן לפני זמן קצר, ויחס CD3+/ CD8+נמוך בהשוואה לאלה שהפסיקו לפני זמן קצר ולמעשנים. בנוסף, היו להם ספירות גבוהות יותר של תאי פלזמה בהשוואה למעשנים.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מראים שמספר הלימפוציטים מסוג T ומספר תאי הפלזמה, בסימפונות של מטופלים עם COPD, קשור במצב העישון הנוכחי ובמשך הפסקת העישון. המשך התהליך הדלקתי אחרי הפסקת העישון, מרמז על קיום של גירוי מתמיד בסימפונות, שכבר אינו קשור בעישון עצמו.

הערת המערכת: עוד עדות שלעולם לא מאוחר להפסיק לעשן

Thorax 2006;61:115-121.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה