משפחה

תגובה אוטואימונית בזמן טיפול באינטרפרון למלנומה, מנבאת הישרדות משופרת (N Engl J Med)

לפי מחקר חדש עולה, שבטיפול באינטרפרון אלפא-2b במטופלים עם מלנומה, הופעה של נוגדנים עצמיים או של תופעות אוטואימוניות קליניות, קשורה בשיפור מובהק בהישרדות חופשיה מחזרת המחלה ובהישרדות הכללית.

החוקרים מסבירים, שטיפול באימונותרפיה למלנומה מתקדמת, גורם לתופעות סרולוגיות וקליניות של אוטואימוניות. החוקרים במחקר זה, ביקשו לבדוק את המשמעות הפרוגנוסטית של תופעות אלו.

במחקר השתתפו 200 מטופלים עם מלנומה מתקדמת, שקיבלו טיפול באיטרפרון אלפא-2b במינון גבוה. דגימות דם נלקחו מהמטופלים לפני התחלת הטיפול, ו- 1, 3, 6, 9 ו- 12 חודשים אחרי התחלת הטיפול. דגימות הדם נבדקו לנוגדני אנטי-תיירואיד, אנטי-נוקלאר, אנטי-דנ”א ואנטיקרדיוליפין. בנוסף, המטופלים נבדקו לנוכחות של ויטיליגו.

זמן המעקב הממוצע נמשך 45.6 חודשים. חזרה של המחלה התרחשה ב- 115 מטופלים ו- 82 מטופלים נפטרו. נוגדנים עצמיים ותפעות אוטואימוניות התגלו ב- 52 מטופלים (26%)

במטופלים ללא תגובה אוטואימונית, משך הזמן החציוני של הישרדות ללא חזרת המחלה היה 16 חודשים (ל- 108 מתוך 148 היתה חזרה) ושל הישרדות כללית 37.6 חודשים (80 מתוך 148 נפטרו). במטופלים עם תגובה אוטואימונית, לא הגיעו לזמן החציוני של הישרדות ללא חזרת המחלה (ל- 7 מתוך 52 היתה חזרה) או של הישרדות כללית (2 מתוך 52 נפטרו).

ניתוח חד-משתני ורב-משתני של התוצאות הראה, כי תגובה אוטואימונית בעקבות טיפול באינטרפרון במטופלים עם מלנומה, היא גורם מנבא עצמאי חיובי, להישרדות ללא חזרת המחלה ולהישרדות כללית.

N Engl J Med. 2006 Feb 16;354(7):709-18.

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה