משפחה

קיים הבדל ביעילות של תרכיבי IVIG שונים בטיפול במחלת קוואסקי (J Pediatr)

במחקר שהתפרסם לאחרונה עולה, כי קיים הבדל ביעילות של תרכיבים מסחריים שונים של אימונוגלובולינים הניתנים דרך הוריד (IVIG), בטיפול בילדים הסובלים ממחלת קוואסקי.

במחקר השתתפו 437 ילדים עם מחלת קוואסקי. החוקרים בדקו את היעילות של תרכיבי IVIG המיוצרים ע”י 4 חברות שונות. כל הילדים קיבלו טיפול ב- IVIG במינון של 2 גקג, יחד עם טיפול שגרתי באספירין.

החוקרים מדווחים, כי ילדים שקיבלו IVIG שהוכנו בעזרת בטא-פרופריולקטון, הראו את התוצאות הקליניות הגרועות ביותר ואת השיעורים הגבוהים ביותר של חוסר תגובה לטיפול, של אבנורמליות בעורקים כליליים אחרי ריפוי ושל אנוריזמות כליליות ענקיות.

ניתוח רב-משתני של הנתונים הראה, שיחס הסיכויים לחוסר תגובה לטיפול ולאבנורמליות בעורקים כליליים אחרי ריפוי, בשימוש ב- IVIG שהוכנו בעזרת בטא-פרופריולקטון, עמד על 4.7. ילדים שקיבלו IVIG שלא הוכנו בעזרת אנזימים או כימיקלים, הראו תוצאות קליניות טובות יותר.

החוקרים משערים, שהשימוש באנזימים או בכימיקלים להכנת ה- IVIG, עלול לשנות את התכונות האימוניות של הנוגדנים ולהפחית את יעילותם. לפי החוקרים, ייתכן והיעילות השונה של תרכיבי ה- IVIG, שנצפתה במחקר זה לגבי מחלת קוואסקי, קיימת גם בטיפול במחלות נוספות, כמו טרשת נפוצה.

J Pediatr 2006;148:38-43.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה