משפחה

רק מיעוט מהמטופלים עם שבץ מוחי מקבלים tPA, בעיקר בגלל הגעה מאוחרת לבית החולים (Neurology)

לפי מחקר חדש, רק מיעוט מהמטופלים שלוקים בשבץ מוחי לא המורגי, מקבלים טיפול ב- tissue plasminogen activator (tPA), תרופה שידועה כמשפרת תחלואה ותמותה הקשורה במצב זה.

החוקרים מסבירים, כי ברוב המקרים, ה- tPA לא ניתן בגלל שהמטופלים לא הגיעו ב- 3 השעות הראשונות שלאחר התפתחות השבץ, פרק הזמן שמאפשר התערבות שכזאת.

החוקרים עברו על 2,566 תיקים רפואיים של מטופלים, שהגיעו לבית החולים בשל שבץ מוחי. מבין כלל המטופלים, רק 330 יכלו לקבל טיפול ב- tPA. הסיבות לפסילת הטיפול ב- tPA, כללו עדות לדימום ב- 21% מהמקרים, היעדר מידע לגבי התחלת התסמינים ב- 35% מהמקרים, הגעה לבית החולים יותר מ- 3 שעות אחרי התחלת התסמינים ב- 38% מהמקרים והתוויית נגד אחרת לטיפול ב- 6% מהמקרים.

מבין המטופלים שיכלו לקבל טיפול ב- tPA, רק 13% קיבלו את הטיפול. גורמים שניבאו קבלה של טיפול ב- tPA כללו מין זכר, שימוש בשירותי רפואה דחופים והתפתחות מהירה של תסמינים.

סיכום הנתונים הראה, שמתוך 2,097 מטופלים שהגיעו לבית החולים עם שבץ מוחי לא המורגי, רק 43 (2.1%) קיבלו טיפול ב- tPA.

החוקרים ממליצים לציבור, ללמוד את סימני האזהרה לשבץ מוחי, ולהתקשר בדחיפות למוקד עזרה רפואית, במקרה של הופעת הסימנים. חשוב לתעד את זמן הופעת התסמינים, מידע שיכול לעזור בהחלטות לגבי הטיפול.

הערת מערכת: לאחרונה דיווחנו על כנס מיוחד שערך האיגוד הנוירולוגי, אשר עסק בתחום הטיפול ב- tPA. בקישור זה אתם מוזמנים לעיין ולהאזין להרצאות שניתנו בכנס זה.

Neurology 2006;66:306-312.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה