משפחה

בדיקת CT טובה לזיהוי סרטן ריאות הניתן לריפוי (Archives of Internal Medicine)

ממחקר חדש עולה כי בדיקת CT (Computed Tomography) טובה לזיהוי מקרים רבים של סרטן ריאות ללא גרורות. גודל הגידול קשור בסיכויים לזהות גרורות, ולכן הינו בעל ערך פרוגנוסטי.

מבין קרוב ל-29,000 נבדקים שעברו בדיקת CT בין השנים 1993 ו-2004, אובחנו 464 מקרים של סרטן ריאה, כולל 436 מקרים של Non-Small Cell Lung Cancer ו-28 מקרים של Small Cell Lung Cancer.

מבין מקרי Non-Small Cell Lung Cancer, שיעור המקרים בהם לא היו גרורות נע בין 91% במקרים בהם הגידול היה בגודל 15 מ”מ ומטה, ל-55% במקרים של גידול בגודל 33 מ”מ ומעלה.

במקרים של נגע סולידי, נמצא קשר חיובי בין מצב קשרי הלימפה ובין גודל הגידול. כלומר, הקשר טישטש את הפרנקימה של כל הריאה, דבר הרומז לגידול סולידי בחלקו. עם זאת, הקשר לא זוהה במקרים של נגעים לא-סולידים, שאובחנו כ-Adenocarcinoma NonInvasive או Adenocarcinoma-Mixed Type עם מרכיב פולשני קטן.

כל מקרי Small Cell Lung Cancer באו לידי ביטוי כנגע סולידי. שיעורי המקרים בהם לא היו גרורות עמד על 67% עבור גידולים בגודל 25 מ”מ ומטה, לעומת 23% בגידולים גדולים.

התבנית שזוהתה במחקר מעידה על חשיבות זיהוי גידולים לטנטים קטנים. מרבית גידולי הריאה ללא עדות לגרורות לקשרי לימפה, ניתנים לריפוי, כאשר שיעורי הריפוי גבוהים יותר בנגעים קטנים.

Arch Intern Med 2006;166:321-325.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה