DHEA יעיל לטיפול בדיכאון מג’ורי ומינורי שהתחיל באמצע החיים (Arch Gen Psych)

לפי מחקר חדש, דהידרואפיאנדרוסטרון (DHEA) יעיל כטיפול בדיכאון מינורי ומג’ורי, שמתחיל באמצע החיים.

לפי החוקרים, מטופלים רבים הסובלים מדיכאון, מעדיפים טיפולים בתרופות אלטרנטיביות ובתרופות ללא מרשם, על תרופות נוגדות דיכאון רגילות. DHEA הוא אנדרוגן אדרנלי שניתן לקבל ללא מירשם, ובעבר דווח כי יש לו השפעות נוגדות דיכאון.

במחקר השתתפו 23 גברים ו- 23 נשים, בגיל 45-65 שנים, עם דיכאון מג’ורי או מינורי שהתחיל באמצע החיים. המטופלים הוקצו אקראית לטיפול בן 6 שבועות ב- DHEA או בפלצבו. לאחר 6 שבועות הטיפולים הוחלפו, והמטופלים קיבלו טיפול בתרופה השנייה במשך 6 שבועות נוספים.

תוצאות הטיפול הוערכו בעזרת המדדים 17-Item Hamilton Depression Rating Scale (HDRS-17), Center for Epidemiologic Studies Depression (CESD) ו- Derogatis Interview for Sexual Functioning (DISF).

נמצא כי טיפול ב- DHEA, הביא לשיפור של יותר מ- 50% במדד ה- HDRS-17 ב- 23 מהמטופלים, לעומת 13 מטופלים בלבד בקבוצת הפלצבו. בהשוואה לטיפול בפלצבו, טיפול ב- DHEA הביא גם לשיפור מובהק גם במדד ה- DISF. החוקרים מדווחים כי הטיפול ב- DHEA נסבל היטב.

החוקרים מסכמים, כי DHEA יעיל כטיפול בדיכאון מג’ורי ומינורי. להנחה הקיימת, לפיה ל- DHEA יש השפעה שונה על נשים ועל גברים, לא נמצא בסיס במחקר זה.

Arch Gen Psych. 2005;62:154-162

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה