האם Adalimumab יעיל לאחר כישלון טיפול ב-Infliximab? (מתוך Ann Rheum Dis)

ממחקר חדש עולה כי Adalimumab עשוי להיות יעיל לטיפול בחולי Rheumatoid Arthritis שאינם מגיבים, או אינם יכולים לסבול טיפול ב-Infliximab.

למרות ש-Etanercept ו-Adalimumab הן שתי מולקולות שונות, עם צורות פעולות שונות, שתיהן יעילות לאחר טיפול ב-Infliximab.

החוקרים בחנו את יעילות Adalimumab בחולי RA שהפסיקו קודם לכן טיפול ב-Infliximab בשל חוסר יעילות (9 נבדקים) או תופעות לוואי של התרופה (16 נבדקים).

12 ודשי טיפול ב-Adalimumab הביאו לירידה משמעותית במספר המפרקים הרגישים ונפוחים, שיפור במדדי כאב, הערכה כללית של המטופלים והערכת הרופא.

8 מ-18 מטופלי Adalimumab שהשיגו תגובה של ACR 20%   הפסיקו קודם לכן טיפול ב-Infliximab בשל חוסר יעילות, לעומת 10 שהפסיקו את הטיפול ב-Infliximab בשל תופעות לוואי.

שיעור תופעות הלוואי היה דומה בקרב מטופלי Infliximab ו-Adalimumab, רובן חלפו ללא סיבוכים. 2 מטופלים ב-Adalimumab הפסיקו את הטיפול בשל חוסר יעילות, בהשוואה למטופל אחד ב-Infliximab.

הסיבה לחוסר היעילות או תגובה לטיפול ב-anti-TNF-alpha Antagonists מהווה עניין רב. יש מספר פולימורפיזם בגן ל-TNF-Alpha, והקשר בינ ובין הביטויים הקליניים של RA והתגובה לטיפול, עדיין נמצא במחקר.

אנטגוניסטים ל-TNF-Alpha הם בין הטיפולים היעילים ל-RA ומחלות פרקים דלקתיות אחרות. רופאים צריכים לזהות את המחלה מוקדם ולטפל מיד ב-DMARD (Disease Modifying Anti-Rheumatic Drugs) דוגמאת Methotrexate בשילוב עם Prednisone במינון נמוך (7.5 מ”ג ליום). במקרים שטיפול זה אינו מביא לתגובה טובה, יש להוסיף טיפול ב-anti-TNF.

Ann Rheum Dis 2006;65:257-260.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה