משפחה

שיעור סיבוכים גבוה לאחר אבלציה באמצעות קטטר לטיפול בפרפור פרוזדורים (Heart)

ממחקר חדש עולה כי טיפול Catheter Ablation (CA) עשוי להביא לריפוי ארוך טווח של פרפור פרוזודורים (AF), אך לעיתים קרובות דרושות פרוצדורות חוזרות, ושיעור הסיבוכים גבוה באופן משמעותי.

החוקרים מדווחים על 42 נבדקים שעברו אבלציה באמצעות גלי רדיו שכוונו סביב לורידים הפולמונרים. כך קשרו בין Left Inferior Pulmonary Vein ובין המסתם המיטראלי, לאורך הגג של הפרוזדור השמאלי, בין העורקים הפולמונרים ולאורך Isthmus בין המסתם הטריקוספידלי ו-Inferior Vena Cava. הפרוצדורה ארכה כ-5 שעות, עם 50 דקות Fluoroscopy. בכדי להעריך הפרעות קצב לאחר הטיפול, הוצב הולטר ל-24 שעות.

לאחר חציון מעקב של 8.9 חודשים החוקרים מצאו קצב סינוס תקין ב-31 מ-41 השורדים, 29 מהם לא נזקקו כלל לטיפול נגד הפרעות קצב. עם זאת, 22 משתתפים (52%) נזקקו ליותר מפרוצדורה אחת. נרשמו 26 פרוצדורות חוזרות.

ב-15 מ-19 מטופלים (36%) הצליחו לשמור על קצב סינוס תקין באמצעות פרוצדורה אחת בלבד, ב-11 מ-19 מטופלים (58%) השיגו קצב תקין לאחר 2 פרוצדורות, וב-5 מ-7 (71%) לאחר 3 פרוצדורות.

נרשמו שני סיבוכים חמורים. אחד היה שבץ, ממנו המטופל החלים לחלוטין. השני היה היצרות של הוריד הפולמונרי. במהלך תקופת המעקב, 49% מהמטופלים פיתחו אירוע של Sustained Ventricular Tachycardia.

במאמר מערכת נכתב כי למרות שיש מחקרים להערכת פרוגנוזה ואיכות חיים המתנהלים בימים אלו, הנתונים המשווים בין אבלציה ובין טיפול תרופתי מתמשך מראים יתרון בולט לאבלציה.

למעשה, הכותב מאמין כי אבלציה היא הטיפול הנכון לחולי AF הפוגעים באיכות החיים של המטופל, למרות ניסיון טיפול תרופתי.

לסיכום, המכשול העיקרי אותו יש לעבור הן מגבלות היעילות של הטכנולוגיה המשמשת לפרוצדורה, ומספר מוגבל של מפעילים מיומנים.

Heart 2006;96:152-154, 233-238.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה