משפחה

השפעות הנשמה מסוג HFOV לעומת Pressure Support Ventilation with Volume Guarantee במניעת פגיעה דלקתית של הריאות- מאת דר’ ברזילי, עורך רפואת נאונטולוגיה

מחקר שפורסם לאחרונה קובע כי high-frequency oscillatory ventilation(או HFOV) עשוי להפחית את הדלקת הריאתית בפגים עם תסמונת המצוקה הנשימתית (RDS) בהשוואה לשימוש מוקדם באסטרטגית אוורור אחרת עם פוטנציאל להגן על הריאות, כמו pressure support ventilation עם volume guarantee (או PSV + VG).

ילודים מתחת לגיל 30 שבועות בעת הלידה הסובלים מ-RDS נכללו במחקר במידה ונזקקו להנשמה מלאכותית, והם חולקו באקראי לקבלת HFOV או PSV + VG. לצורך מדידת רמות ה-IL-1beta, ה- IL-8וה- IL-10נאספו דגימות חומר ננשף מקנה הנשימה לפני מתן טיפול באמצעות surfactant (T1), לאחר 6-18 שעות של הנשמה (T2), ולאחר 24-48 שעות של הנשמה (T3), ולפני האקסטובציה (T4).

13 מהחולים נכללו בקבוצת ה-HFOV, ו-12 בקבוצת ה-PSV + VG. הערכים הממוצעים של IL-1beta, IL-8, ו- IL-10בזמן T4 היו נמוכים יותר בקבוצת ה-HFOV בהשוואה לקבוצת ה-PSV + VG.

החוקרים מסיקים כי טיפול מוקדם באמצעות HFOV נקשר להפחתה בדלקת הריאתית בהשוואה ל- PSV + VGבפגים הסובלים מ-RDS.

Pediatr Pulmonol.2006 Jan 5;41(3):242-249

הערות עורך: במחקר זה נבדקו סמנים ביוכימיים להתפתחות דלקת (inflammation) של הריאות בפגים הללו. במחקרים אחרים בהם נבדקו ההשפעות הקליניות של שיטות ההנשמה השונות לא נמצאו הבדלים בשכיחות ה-BPD בין סוגי ההנשמה השונים. עדיין אנו חושבים שהדבר מאד תלוי במנשים ובמונשם ולא בסוג המנשם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה