טבע השלימה גיוס הון למימון רכישת אייוקס (דהמרקר)

טבע השיגה בסוף השבוע האחרון שני הישגים משמעותיים: השלמת הנפקת ענק של 2.75 מיליארד $ לצורך מימון רכישת אייווקס, ודחיית בית המשפט האמריקאי בקשה לצו על תנאי להפסקת שיווק הגירסה הגנרית של אלגרה (טלפסט) של טבע בארה”ב ע”י סנופי-אבנטיס.

בראיון לדה-מרקר מציין המנכ”ל ישראל מקוב כי “אין סיכוי שהמיזוג עם אייוקס יכשל” ומבליט את הצלחת ההנפקה אשר מביעה אימון משקיעים רב בטבע.

לדיווח בדה-מרקר

אין ספק שההצלחה של טבע ביצירת גידול פנימי וגידול הנובע מרכישות ומיזוגים, אשר מעמידה אותה כעת כחברה הגנרית המובילה בעולם, היא מרשימה ביותר. היא מרשימה עוד יותר מכיוון שתנאי ההצלחה בשוק הגנרי מחייבים מערכות ניהול ותכונות וגישות ניהוליות שהן בדיוק הפוך לישראליות המקובלת….במרווחים הנמוכים שהשוק הגנרי מאפשר רק חברות שהן מאוד יעילות ביצור מדוייק ושיטתי, במערכות הפצה, בעבודה מסודרת לפי נוהלים מאוד קפדניים יכולה להצליח. הדבר היחידי שעלול אולי להדאיג אינו דווקא רמת ההתחייבויות שעתה גדלה משמעותית בעקבות ההנפקה (שהייתה בעיקר של אג”ח ארוכות טווח), אלא ההצהרה ש”אין סיכוי שהמיזוג עם אייוקס יכשל..” אנשי עסקים מנוסים יודעים כבר שאין סיכוי לכך שלא יקרה משהו לא צפוי..מקוב ודאי יודע זאת ויש להניח שהתכוון לכך שהניסיון הרב של טבע ברכישות ומיזוגים הוא כזה שהם ערוכים ומוכנים לכל הפתעה או בעייה בלתי צפוייה העלולה להתרחש במהלך ביצוע והטמעת המיזוג.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה