משפחה

האם נמנע מקשישים רבים מידי עם הצרות חמורה במסתם ה-aortic , ניתוח מתקן ? (מתוך Eur Heart )

ע”פ מחקר המתפרסם במהדורת דצמבר של Eur Heart ,קשישים רבים יחסית באירופה נדחים ולא מוצע להם לעבור ניתוח הנחוץ להם לטיפול בהצרות חמורה במסתם ה-aortic , בגלל גילם. המחקר בחן את המימצאים במוסדות אירופאים רבים.

החוקר הראשי, ד”ר ברנרד ינג מביה”ח ביצ’אט בפריס אמר לסוכנות רויטרס שהמחקר מלמד שקיים תת שימוש בניתוח לתיקון הצרות במסתם ה-aortic בקרב אוכלוסיה מבוגרת. הוא מסכים שיש רציונל לדחות ניתוח כזה במקרה של סיכון ניתוחי גבוה, תוחלת חיים נותרת קצרה על רקע מחלות נלוות, אך נראה שזה לא המצב הכולל.

החוקרים אספו מידע מ-92 מרכזים ב-25 מדינות שונות שבהם היו מעורבים למעלה מ-5,000 מטופלים עם מחלת שסתום לב.

צוות החוקרים זיהה 216 מטופלים בגיל מעל 75 שסבלו מהצרות חמורה  במסתם ה-aortic . שיעור של  33% מהם הוחלט שלא נתח. שיעור זה היה דומה במוסדות הרבים שהשתתפו במחקר.

גיל מבוגר יותר ואי תפקוד חדר לב שמאל היו המאפיינים הבולטים של אלה שהוחלט שלא לנתחם, מדווחים החוקרים. אי תפקוד נוירולוגי היה התחלואה הנלווית הנוספת שהייתה קשורה לדחייה מפני ניתוח.

החוקרים ציינו שההנחיות לגבי אוכלוסיה זו הן מוגבלות, חסר מידע עובדתי ומחקרים רנדומלים כמעט ולא נעשים. לכן, הם ממליצים למחקרים אירופאים נוספים אשר יאפשרו ניתוח של סיכון מול תועלת לצורך הערכה טובה יותר של יעילות הניתוח, ובהתאם הגדרה מחדש של ההנחיות לקבוצת הגיל המבוגר.

לדיווח במדסקייפ

Eur Heart J 2005;26:2714-2720.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה