משפחה

זמן השרייה קצר יותר מפחית תופעות לוואי של טיפול ב- BCG לסרטן שלפוחית (BJU Int)

לפי מחקר חדש, במטופלים עם סרטן השלפוחית, הסובלים מתופעות לוואי חמורות בעקבות טיפול בשטיפות עם Bacillus Calmette-Guerin (BCG), הפחתה של משך זמן ההשרייה יכולה להוות חלופה להפחתה במינון.

החוקרים מסבירים, כי הפרוטוקול השגרתי לטיפול ב- BCG בשלפוחית, טיפול הניתן לקרצינומה שטחית של סרטן השלפוחית, הוא 6 שבועות של טיפול, עם זמן השרייה של שעתיים או יותר. הטיפול הנוכחי מביא פעמים רבות לתופעות לוואי קשות אחרי הטיפול השלישי או הרביעי, מה שגורם לחוסר היענות טיפול.

במחקר השתתפו 238 מטופלים עם סרטן השלפוחית. החוקרים הפחיתו את זמן ההשרייה של 6 טיפולים ל- 30 דקות או פחות, ב- 51 מתוך המטופלים שסבלו מתופעות לוואי חמורות עקב הטיפולים הקודמים.

אחרי הפחתת זמן ההשרייה, המטופלים דיווחו על הפחתה בחום, בצמרמורות, באי מתן שתן ובזמן עד להתאוששות. לא נמצא הבדל בתכיפות השתן או בדימום. מתוך 51 המטופלים שטופלו בזמן השרייה מופחת, 11 לא השלימו את 6 הטיפולים עקב תופעות הלוואי.

בבדיקות הציסטוסקופיה שנעשו למטופלים אחרי הטיפולים, לא נמצא הבדל בתוצאות בין המטופלים שטופלו שגרתית, לבין אלו שטופלו עם זמן השרייה מופחת.

לפי החוקרים, אין עדיין מספיק מחקרים שבדקו מה ההשפעה של הפחתה במינון של BCG או של הפחתה בזמן ההשרייה, על תוצאות הטיפול. החוקרים מקווים, שהפחתה בזמן ההשרייה, תוכל להביא להיענות טובה יותר לטיפול ולתוצאות טובות יותר.

BJU Int. 2005;86:1290-1293.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה