משפחה

האם Tamsulosin מפחית סיבוכים וכאב הנובעים מ- steinstrasse לאחר Lithotripsy? (מתוך Urology)

סיבוך ידוע של הפרוצדורה(extracorporeal shock wave lithotripsy) ESWL  הינו  “steinstrasse”,היווצרות עמודת  חלקיקי אבנים שמתרכזים באורטר לאחר מכן.

עפ”י מחקר שנערך בטורקיה, תוספת של tamsulosin, ( alpha1-blocker),להידרציה אורלית ול – tenoxicam (NSAID ) מורידה את הסיכוי לפיתוח אפיזודות של ureteral colic, ולהפחית כאבים בזמן רזולוציה רמת הכאב בזמן steinstrasse לאחר ESWL.

השערת המחקר היתה ש tamsulosin מרפה את השריר החלק באורטר וכך נוצר מעבר חופשי יותר של חלקיקי אבנים והפחתה של הכאב. ע”מ לבחון את ההשערה, נבחרו באופן רנדומלי 43 גברים ו- 24 נשים עם steinstrasse באזור התחתון של האורטר למתן טיפול שמרני שכלל הידרציה אורלית עם tenoxicam 20 mg פעם היום עם או בלי tamsulosin 0.4 mg ליום.

תוצאות המחקר: Steinstrasse חלף בששת השבועות הראשונים ב- 23 מתוך 35 החולים

( 65.7%) בקבוצה שלא קיבלה tamsulosin. ואילו בקבוצה שקיבלה את התרופה ה- Steinstrasse חלף בששת השבועות הראשונים ב- 24 מתוך 32 החולים (75%).

לטענת החוקרים, אף על פי שקצב המעבר של חלקיק האבנים באורטר לא השתנה באופן משמעותי בין שתי הקבוצות, תוספת של  tamsulosin גרמה לעוצמת כאב נמוכה יותר בזמן הרזולוציה והתפתחו פחות אירועים קוליקים אורטרלים. למרות זאת, החוקרים סבורים שהמחקר זקוק לתימוכין של מחקרים נוספים ע”מ להעריך את חשיבות הוספת tamsulosin ל  ESWL- הקשור  ל-. steinstrasse.

קישור למדסקייפ

קישור לכתבה המקורית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה