משפחה

Femara אושרה כטיפול התחלתי לנשים לאחר מנופאוזה עם סרטן שד מוקדם לאחר ניתוח

חברת נוברטיס הודיעה כי על אישור Femara (או letrozole) בהתוויה חדשה של טיפול לאחר ניתוח בנשים לאחר המנופאוזה עם סרטן שד מוקדם רגיש להורמון (טיפול אדג’וונטי).


האישור בוסס על תוצאות מחקר BIG 1-98, שפורסם לראשונה בגיליון דצמבר של The New England Journal of Medicine. המחקר השווה את היעילות והסבילות של Femara לעומת tamoxifen לשימוש לטיפול התחלתי לאחר ניתוח בנשים לאחר המנופאוזה עם סרטן שד מוקדם רגיש להורמון (טיפול אדג’וונטי).

Femara הפחית את הסיכון לחזרת סרטן שד ב-21% יותר מ-tamoxifen. בנוסף, חולות שלקחו Femara הראו ירידה של 27% (p=0.0012) בסיכון להתפשטות הסרטן. נשים שמחלתם לא התפשטה לאזורים רחוקים יותר (גרורות) נמצאות בסיכון גדול יותר לתמותה מהמחלה.

בנוסף לממצאים אלו, Femara הראתה יתרון גדול בשתי קבוצות של נשים בסיכון גבוה לחזרת המחלה. התרופה הפחיתה את הסיכון ב-29% בנשים שהסרטן התפשט אצלן לבלוטות הלימפה וב-30% בנשים שעברו כמותרפיה. הנתונים הראו כי בתת הקבוצות בסיכון גבוה, התרופה הפחיתה סיכון להתפשטות סרטן לאזורים רחוקים ב-33% ו-31% בהתאמה.

Femara הדגימה עליונות לעומת tamoxifen כטיפול קו ראשון בנשים עם סרטן שד מתקדם או גרורתי, וכן במסגרת אדג’וונטית. בנוסף, לתרופה יתרון בחולות עם סיכון גבוה לחזרת המחלה.

Femara היא כיום התרופה היחידה במשפחה שאושרה ע”י ה-FDA לטיפול מיידי לאחר ניתוח בחולות עם סוג זה של סרטן שד, וכן לאחר סיום 5 שנים עם tamoxifen. מידע נוסף הראה כי נשים שהראו שיפור ניכר בשרידות, שרידות ללא מחלה ושרידות ללא גרורות, אפילו אם התחילו לקחת Femara שנים לאחר סיום tamoxifen.

אחד מהפחדים הגדולים ביותר של נשים הוא שהסרטן יחזור. עם Femara, ניתן לענות על פחד זה. התרופה הוכחה כאפשרות חשובה בטיפול בנשים לאחר המנופאוזה עם סרטן שד רגיש להורמון.

על BIG 1-98

זהו מחקר שלב III אקראי, כפול סמיות, שהשווה בטיחות ויעילות של Femara לעומת tamoxifen, לטיפול אדג’וונטי בנשים לאחר המנופאוזה עם סרטן שד מוקדם רגיש להורמון. ההשוואה נערכה במהלך 5 שנים לאחר ניתוח לסרטן שד, במטרה לקבוע מי התרופה היעילה ביותר להקטנת הסיכון לחזרת המחלה. המחקר מומן ע”י חברת נוברטיס.

לתקציר הידיעה 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה