משפחה

האיגוד הקרדיולוגי מזהיר את הציבור מפני הפנייה עצמית לביצוע בדיקות CT של העורקים הכליליים

 האיגוד הקרדיולוגי מפיץ היום הודעה לעתונות הנוגעת לפירסומים לקהל הרחב המזמינים אותו לבצע בדיקת CT של העורקים הכליליים (“צינתור וירטואלי”). הנה ההודעה כלשונה:    


הנדון: פרסומים בעיתונות בנושא CT של העורקים הכליליים

בימים האחרונים הופיעו בכלי התקשורת הכתובה והמשודרת פרסומים מטעם גורמים פרטיים המעודדים אנשים להפנות את עצמם לבדיקת CT של העורקים הכליליים (“צנתור וירטואלי”), בבחינת “עשה CT ועצור את התקף הלב”.

האיגוד הקרדיולוגי בישראל שב ומביע את דעתו שלמרות שמדובר בבדיקה חשובה , שיעור הדיוק שלה עדיין לא מוכח. קיימות בה גם תופעות לוואי ונזקים אפשריים, ועל כן האיגוד פוסל לחלוטין הפנייה עצמית לבדיקות אלו.

משרד הבריאות, בהודעה לעיתונות מיום  27.7.2005, הזהיר גם הוא מפני הפניה עצמית ושימוש בלתי מבוקר בשיטה אבחונית זו שכרוכה בסיבוכים אפשריים, הנובעים משימוש בקרינה וכן בחומר ניגוד.

אנו ממליצים לכן, לפנות לבדיקה זו רק בהפניה של רופא המכיר היטב את הבדיקה. הפנייה עצמית, בעידודם של גורמים מסחריים, עלולה לגרור בדיקות נוספות ומיותרות על כל הנזקים האפשריים הכרוכים בהם.

            

  בברכה,

דר’ מיכאל גליקסון – מזכ”ל   ,פרופ’ דן צבעוני – נשיא

הערת המערכת:  יש לציין שהאיגוד הקרדיולוגי הפיץ נייר עמדה בנושא זה באוקטובר האחרון, וניתן לעיין בנייר העמדה המלא בקישור זה.  מידע נוסף ניתן למצוא גם באתר האיגוד הקרדיולוגי. ראוי לציין שקיימת הסכמה בין האיגוד הקרדיולוגי לאיגוד הרדיולוגיה בנוגע להוריות הבדיקה וההקפדה על כך שהבדיקה מחייבת הפנייה של רופא, כפי שניתן לראות במסמך שלהלן אותו אישרו שני האיגודים בהסכמה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה