משפחה

פרופ’ פרנסיס מימוני, יו”ר איגוד רופאי הילדים: ”מידי שנה מתים בין 30-40 פגים בישראל כתוצאה ממחסור בתקנים ומשאבים שהם סטנדרטים בעולם המערבי” (הארץ)

ע”פ פירסום מ”הארץ” , פרופ’ פרנסיס מימוני, יו”ר האיגוד לרפואת ילדים, טען אמש בדיון בכנסת בועדה לביקורת המדינה שמידי שנה מתים בישראל בין 30 ל-40 פגים בישראל (מעבר לתמותה “רגילה”) שאת מותם היה ניתן למנוע בעזרת שימוש בסטנדרטים ומשאבים המקובלים בעולם המערבי. (בעיקר במניעת זיהומים הקשורים למצבת כח האדם בפגיות).

לפי ד”ר ברלוביץ, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות יש צורך בתוספת תקציב של 200 מיל’ ש”ח כדי לתת מענה למצוקת הפגיות.

לכתבה בהארץ

הערת המערכת: הנושא עלה אצלנו כבר מס’ פעמים בהקשרים שונים.  ביוני 2004 פירסמנו כאן את מכתבם של נציגי ועד הורי הפגים למשרד הבריאות. נראה שלא הרבה השתנה מאז. זאת  כחודש לאחר פירסום דו”ח חמור של מבקר המדינה על מצב הפגיות, שדווח אצלנו במאי 2004. בדצמבר 2003 סקר עורך מדור רפואת הילדים, פרופ’ פריאר, מאמר ישראלי מאת ד”ר רגב וד”ר דולפין שפורסם ב-J of Pediatric על תמותת פגים בישראל.

גם אירועים טרגיים של טעויות רפואיות שלצערנו התרחשו בפגיות ועלו אף לכותרות, ואפילו לדיון בכנסת, עליו דיווחנו כאן (כולל הפרוטוקול המלא של הדיון) ב-29/6/04 , לא נראה שגרמו לאיזשהו שינוי מתבקש במצב. בדיון אמש הבטיח ד”ר ברלוביץ שתוספת התקציב של 200 מיל’ ש”ח לפגיות, על אף שהיא מגיעה באיחור, תגיע ליעדה במלואה. נקווה שאכן כך ושיהיה בכך כדי לשפר את המצב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה