משפחה

שוק התרופות העולמי של התרופות להפרעות זקפה אינו…מתרומם (הארץ-דהמרקר)

ע”פ כתבה מתורגמת מהניו-יורק טיימס המופיעה היום ב”הארץ-דהמרקר” מכירות התרופות לטיפול בהפרעות זקפה – נמצאות בסטגנציה…

ע”פ הדיוו היקף המכירות העולמי של שלושת התרופות (ויאגרה, סיאליס, לויטרה) הגיע ב-2004 ל-2.5 מיליארד $, לאחר השקעה בפרסום של כ-400 מיל’ $, ואולם היקף המרשמים החדשים לתרופות אלה נמצא בירידה: באוקטובר 2005 חלה ירידה של 10% בהיקף המרשמים בהשוואה לאוקטובר 2004.

הסיבות לא ברורות. אולי החששות מתופעות לואי שזכו לחשיפה נרחבת בתקשורת ואולי סיבות אחרות כולל שימוש בזיופים רבים. בתוך השוק עצמו, ע”פ הנתונים המופיעים בכתבה, ויאגרה יורדת בנתח השוק, סיאליס עולה מעט, ולויטרה נשארה שולית יחסית.

כדי להפחית מהסטיגמה שנגרמת למשתמשים בטיפול, נראה שהחברות יאמצו קו הסברה חדש שבו ההתוויה תשתנה מ”אי תפקוד מיני” או “חוסר זקפה” ל”הפרעות אי סדירות בזקפה” כך שהטיפול יהיה עשוי יהיה להתאים גם לגברים שמפעם לפעם חווים בעייה בהצלחה להשיג זקפה…

לכתבה בהארץ

הערת המערכת: הנתון מפתיע עוד יותר מכיוון שע”פ סקרים והערכות שונות, שיעור הגברים הסובלים מהפרעות בתפקוד מיני וזקפה שפונה לקבלת סיוע מקצועי, לרבות טיפול תרופתי הוא עדיין נמוך מאוד, בסביבות 10-20% בלבד. כלומר, פוטנציאל המכירות הוא לגידול של פי כמה וכמה מההיקף הנוכחי, וההאטה או העצירה בגידול בהיקף השימוש לאור זאת נראים לא הגיוניים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה