משפחה

חשיפה לטיפול אנטי-רטרוויראלי במהלך העוברות איננה משפיעה על גדילת ילודים שאינם מודבקים ב-HIV (ה-J Acquir Immune Defic Syndr)

חוקרים מדווחים כי נראה חשיפה לטיפול highly active antiretroviral therapy (או HAART) במהלך העוברות איננה משפיעה באופן משמעותי על ילדים שאינם מודבקים ב-HIV הנולדים לאמהות שמודבקות בנגיף.

אחד החוקרים, ד”ר Patel, מסביר כי לא עולות מהמחקר עדויות לכך שמתן HAART או מרשמי ART אחרים, במהלך הטרימסטר הראשון להריון או בכל זמן אחר לאורך ההריון, מגדיל את הסיכון לפגמים מולדים.

החוקרים מציינים כי עד כה התקבלו דיווחים עקביים אודות קשר מובהק סטטיסטית בין מתן HAART במהלך ההריון לבין פגות. ממצאים אלה עודדו את החוקרים לבדוק האם חשיפה ל-HAART עלולה להשפיע על הגדילה במהלך 18 החודשים הראשונים בחייהם של ילודים שאינם נושאים את הנגיף.

החוקרים בדקו נתונים אודות 1912 ילודים. 1304 מהם נחשפו לטיפול יחיד או לשום טיפול ו-602 מהם נחשפו ל-HAART כעוברים.

החוקרים גילו הבדלים מינימליים, לדבריהם, מבחינת משקל, גובה, ו-occipitofrontal circumference (או OFC) בילודי הקבוצה שנחשפה לטיפול אנטי-רטרוויראלי שנולדו במועד או לפניו.

בילודים שנולדו לפני השבוע ה-34 ונחשפו לטיפול משולב נתקבל ערך OFC נמוך כגיל 3 חודשים, בהשוואה לילודים שלא נחשפו לטיפול זה. אולם, מסבירים החוקרים, המספרים בקבוצות אלו הינם קטנים.

בסך הכל, הם מוסיפים, כל השפעה שנצפתה נראית גבולית ולא סביר שיש לה רלוונטיות קלינית בגילאים אלה. למעשה, ההשפעה היתה קטנה הרבה יותר מזו של מתן תוך-ורידי של התרופה לאם.

ד”ר Patel מסכם כי למרות שלא ניתן לשלול את הימצאותו של סיכון קטן, הממצאים מעודדים עבור מספר הנשים הגדל הנכנסות להריון במהלך נטילת HAART או עבור נשים הזקוקות לתחילת מתן הטיפול בשלב מוקדם של ההריון למען שמירה על בריאותן.

לידיעה במדסקייפ

J Acquir Immune Defic Syndr 2005;40:364-370.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה