משפחה

ניתוח לטיפול בקריש בוריד פורטאלי מסייע להפרעות גדילה בילדים

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של American Association for the Study of Liver Diseases עולה כי ילדים עם הפרעות גדילה בעקבות הפרעות בזרימת הדם לכבד, יוכלו לעלות במשקל לאחר טיפול כירורגי בקריש בוריד פורטלי.

החוקרים טוענים כי מדובר במחלה הניתנת לתיקון, ואין הגיון בהמתנה עד להופעת סיבוכים.

אעפ”י שקריש דם בוריד הפורטאלי מחוץ לכבד (Extra-Hepatic Portal Vein Thrombosis) נחשב לרוב כמצב שפיר, בילדים הוא יכול להוביל להפרעות קרישה ותפקוד קוגניטיבי.

מבין 58 ילדים שהיו מועמדים לניתוח, 50 עברו ניתוח מוצלח ליצירת מעקף מוריד מזנטרי לוריד פורטלי שמאלי (ניתוח אחד נכשל). נתוני הגדילה שהספיקו לניתוח הנתונים הושגו עבור 37 ילדים. לא נמצא הבדל משמעותי בין קבוצה זו ובין אלו עבורם לא היה מידע זמן אודות הגדילה.

תוך 6 חודשים מהניתוח, תפקודי הכבד, שנקבעו לפי זמן פרותרומבין ממוצע, השתפרו משמעותית, ממוצע של 16.3 שניות בתחילת המחקר, ל-14 שניות. השיפור נשמר לאחר 12 חודשי מעקב על 14.2 שניות.

Z Score, מדד סטטיסטי לסטיה מהממוצע, שיקף את מדדי המשקל והגובה.

מהתוצאות עולה מגמה לשיפור בגובה שנה אחת לאחר ניתוח, למרות שהשיפור לא היה משמעותי (0.51- בתחילת המחקר, 0.62- לאחר 6 חודשים, 0.13 לאחר שנה אחת).

מדדי המשקל השתפרו משמעותית תוך שנה מהניתוח (0.4- בתחילת המחקר, 0.06- לאחר חצי שנה, 0.23 לאחר שנה אחת).

נציג מהקהל בכנס הציע שהשיפור במשקל יכול היה לנבוע מכך שהילדים אכלו יותר משום שהרגישו טוב יותר, דבר שהחוקרים הסכימו שיכול היה להיות המקרה.

החוקרים גם הזהירו כי הממצאים מרמזים רק על שיפור בגדילה ולא על נירמול.

עם זאת, החוקרים העריכו כי הפרעה משמעותית בגדילה עשויה להיות בסופו של דבר אינידקציה לביצוע המעקף, בהעדר כל סיבה אחרת לעיכוב בגדילה.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה