משפחה

תוצאות בדיקת אולטרה-סאונד עשויות להצביע על אטיולוגיה אפשרית לתסמונת רגליים חסרות מנוח (Ann Neurol)

אקוגניות נמוכה באזור Substantia Nigra במטופל הסובל מתסמונת “רגליים חסרות מנוח”

(Restless Legs Syndrome) רומזת לחסר ברזל באזור כאטיולוגיה אפשרית למצב.

פגם במעבר ברזל בנוירונים של Substantia Nigra תואר לאחרונה במחקרים לאחר המוותשל נבדקים עם Syndrome Restless Legs.

החוקרים בדקו אם US Transcranial יכול לזהות הבדלים באקוגניות של Midbrain בקרב 20 חולים עם Restless Legs Syndrome, 20 נבדקים עם מחלת פרקינסון אידיופטית ו-20 נבדקים נורמלים כקבוצת ביקורת.

בנבדקים עם Restless Legs Syndrome זוהה אזור קטן בהרבה של אקוגניות מוגברת בתחום Substantia Nigra (0.001 ס”מ רבוע), בהשוואה לקבוצת הביקורת (0.08 ס”מ רבוע) וחולי פרקינסון (0.18 ס”מ רבוע).

במחצית מהחולים עם Restless Legs Syndrome לא נמצא סיגנל אקוגניות מוגבר של Substantia Nigra באף צד, לעומת נבדק אחד מקבוצת הביקורת ואף נבדק מקבוצת חולי פרקינסון.

החוקרים מציינים כי מחקרים קודמים הראו קורולציה בין אקוגניות בבדיקת Transcranial Ultrasound וריכוז הברזל ברקמה באזור Substantia Nigra.

אם האקוגניות באזור אכן נקבעת לפי ריכוז הברזל, נראה כי הממצאים מספקים תמיכה נוספת לחסר ברזל באזור Substantia Nigra כפקטור פתוגנתי ב-Restless Legs Syndrome.

למרות שטרם נקבע הגורם הספציפי לאקוגניות המוגברת באזור Substantia Nigra בחולי פרקינסון, והגורם לאקוגניות הנמוכה ב-Restless Legs Syndrome, הממצאים מתאימים היטב לתפיסה הנוכחית של תכולת ברזל הפוכה באזור Substantia Nigra בשתי המחלות.

דרושים מחקרים נוספים של בדיקת US Transcranial בחולים עם Restless Legs Syndrome ויש לכלול גם חולים הסובלים מ-Restless Legs Syndrome וגם פרקינסון בכדי להבהיר טוב את הקשר בין שתי המחלות.

Ann Neurol 2005;58:630-634.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה