משפחה

שימוש בקוקאין והרואין מגדיל את הצורך בצנרור בחולים אסמטיים (Chest)

ממצאיו של מחקר חדש מעידים כי שימוש בקוקאין ובהרואין מוביל לעליה בשכיחות הצנרורים בחולים המאושפזים בשל התקף אסטמה אקוטי. החוקר הראשי, ד”ר Levine, מסביר בראיון כי המחקר מדגים כי השימוש בקוקאין, ואולי גם בהרואין, הם גורמי סיכון גדולים להתקף אסטמה חמור.

החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי ובדקו את הרישומים הרפואיים בעת השחרור מבית החולים של חולים שאושפזו בשל התקף אסטמה אקוטי. שכיחות האסטמה גבוהה בסביבה העירונית והשימוש בסמים מהווה בעיה שכיחה.

42 (27.6%) מתוך 152 החולים שזוהו במחקר הנוכחי השתמשו בקוקאין במהלך 24 השעות שלפני הופעת הסימפטומים, ו-47 (30.9%) מהם השתמשו בהרואין עם או בלי קוקאין במהלך אותו פרק זמן.

משך השהייה הממוצע בבית החולים בקרב אלו שצרכו קוקאין היה ארוך יותר בהשוואה לאלו שלא צרכו קוקאין (3.4 ימים לעומת 2.5 ימים). בנוסף נמצאה בהם סבירות גבוהה יותר לצורך בצנרור (21.4% לעומת 2.3%) ובאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ (31.5% לעומת 11.5%).

בקרב הנבדקים שהתמשו בהרואין הופיעה סבירות גבוהה יותר לצנרור בהשוואה לאלו שלא השתמשו בו (17.0% לעומת 2.3%), אך בהשוואה לאלו שלא השתמשו בהרואין לא נמצאה בקרב המשתמשים עליה מובהקת סטטיסטית במשך השהייה בבית החולים או בתדירות האשפוזים ביחידה לטיפול נמרץ.

בנוסף, ממשיך ד”ר Levine, הופתעו החוקרים מהאחוז הגבוה של האסמטיים המוכרים באוכלוסיה זו הממשיכים לצרוך סמים. הוא מסכם כי יתכן שעל נותני שרותי הבריאות לתשאל את החולים הסובלים מהתקפי אסטמה אקוטיים בנוגע לשימוש בסמים אלה.

לידיעה במדסקייפ

Chest 2005;128:1951-1951.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה