בטיפול בדיכאון, שילוב של תרופות טוב יותר מאשר תרופה בודדת (CPA)

לפי מחקר חדש עולה, כי מטופלים הסובלים מדיכאון ונוטלים מירטזפין (REMERON) יחד עם פלואקסטין (PROZAC) או ונלפקסין (EFEXOR), מגיבים טוב יותר לטיפול מאשר מטופלים הנוטלים פלואקסטין בלבד. עם זאת, שיעורי חזרת המחלה אחרי הפסקת הטיפול, היו גבוהים יותר במטופלים שהשיגו תגובה טובה לטיפול. המחקר הוצג בכנס ה- 55 של האגודה הפסיכיאטרית הקנדית (CPA).

החוקרים מסבירים, כי על אף שטיפול משולב משיג שיעורי תגובה טובים יותר, רוב הרופאים מעדיפים להתחיל את הטיפול בדיכאון בתרופה בודדת.

במחקר השתתפו 105 מטופלים עם דיכאון מג’ורי. המטופלים הוקצו אקראית ל- 4 קבוצות טיפול: פלואקסטין יחד עם פלצבו, פלואקסטין יחד עם מירטזפין, ונלפקסין יחד עם מירטזפין ובופרופיון (ZYBAN) יחד מירטזפין. הטיפול נמשך 42 יום. מטופלים שהגיבו לטיפול הראשוני, עברו לטיפול בתרופה בודדת ל- 6 חודשים נוספים.

החוקרים מדווחים, כי שיעורי התגובה לטיפול היו גבוהים יותר בקבוצות הטיפול המשולב. שיעור התגובה היו גבוהים במיוחד, בקבוצת הטיפול בפלואקסטין יחד עם מירטזפין (52%) ובקבוצת הטיפול בונלפקסין יחד עם מירטזפין (58%). שיעור התגובה לטיפול בפלואקסטין בלבד, עמד על 25% בלבד.

החוקרים הסיקו, כי טיפול משולב לדיכאון מג’ורי, יעיל יותר מאשר טיפול בתרופה בודדת וכי הוא נסבל היטב.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה