משפחה

טיפול משולב ב-Infliximab יחד עם Methotrexate הוא בטוח ויעיל במקרים של Ankylosing Spondylitis (מתוך Ann Rheum Dis)

ממחקר חדש עולה כי שילוב Infliximab עם Methotrexate הוא טיפול יעיל ובטוח במקרים של Ankylosing Spondylitis (AS) פעילה. עם זאת, הוספת Methotrexate לא האריכה תגובה ל-8 שבועות.

החוקרים עקבו אחר 42 חולי AS וחילקו אותם לטיפול ב-Methotrexate וחמישה עירויים של 5mg/kg Infliximab או פלסבו, למשך 30 שבועות.

מבין 42 הנבדקים, 35 (26 שטופלו ב-Infliximab ו-9 מטופלי פלסבו) השלימו את המחקר. נבדקים מקבוצת Infliximab הראו שיפור משמעותי במדד הממוצע של Bath Ankylosing Spondylitis Disease Activity Index בשבוע 10, בהשוואה למטופלים בקבוצת הפלסבו (P=0.017). תגובה זו לא נשמרה בשבוע 30. בחלק מהנבדקים בקבוצת Infliximab התפרץ התקף עד שבוע 6 לאחר העירוי האחרון במחקר.

נגעים המתאימים למחלה פעילה זוהו ב-24 נבדקים (86%) . סה”כ זוהו 97 נגעים בקבוצה המשולבת בתחילת המחקר, בהשוואה ל-107 בקבוצת מטופלי Methotrexate.

למרות שנרשם שיפור בשתי הקבוצות בשבוע 30, מספר הנגעים הממוצע של כל נבדק שנרפא לחלוטין עד שבוע 30 היה גבוה באופן משמעותי בקרב הנבדקים שקיבלו את הטיפול המשולב (ממוצע של 4.7) בהשוואה למטופלים שקיבלו Methotrexate בלבד (ממוצע של 1.4, P=0.016).

הן Methotrexate והן Infliximab נסבלים היטב. מרבית תופעות הלוואי היו קלות עד מתונות. לא דווח על תופעות לוואי רציניות.

Ann Rheum Dis 2005;64:1568-1575.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה