משפחה

סטנט משחרר סירולימוס משפר תוצאות בחולים סכרתיים עם CAD בכמה כלי דם (Am Heart J)

בחולים סכרתיים עם מחלת עורקים כלילית בכמה כלי דם (CAD), שימוש בסטנט משחרר סירולימוס (SES) לעומת סטנט רגיל מפחית את הסיכון לתופעות לוואי קרדיאליות ואת הצורך לטיפול חוזר.

מחקרים קודמים הראו כי ניתוח מעקפים יעיל יותר מסטנט מתכת בחולים סכרתיים עם CAD בכמה כלי דם. לא ידוע היכן בדיוק הסטנט החדש, אשר נקשר לתוצאות טובות יותר, נכנס לאלגוריתם זה.

במחקר הנוכחי, שפורסם באוקטובר ב-American Heart Journal, השוו החוקרים את התוצאות של 100 חולים סכרתיים שעברו השתלת SES עם 122 נבדקי ביקורת שקיבלו סטנט מתכת רגיל. לכל הנבדקים היתה מחלה בכמה כלי דם.

לאחר שנה, 41% מהחולים שקיבלו סטנט רגיל חוו תופעת לוואי קרדיאלית חמורה בהשוואה ל-25% בקבוצת SES. באופן דומה, חולים בקבוצת SES היו בסבירות נמוכה מהביקורת להזדקק לטיפול רהוסקולריזציה חוזר: 17% לעומת 41% (p < 0.001).

לעומת זאת, לא היו הבדלים משמעותיים סטטיסטית בין הקבוצות באחוז MI או תמותה.

סמנים בלתי תלויים לתופעות לוואי קרדיאליות חמורות בקבוצת SES היו הפסקת טיפול עם clopidogrel (פלוויקס) ואי ספיקת כיליה כרונית.

השתלת SES מפחיתה באופן ניכר (אך לא מעלימה) את הפער הקיים בין טיפול בסטנט מתכת רגיל לניתוח מעקפים בחולים סכרתיים עם מחלה בכמה כלי דם. יש לשים לב במיוחד לחולים סכרתיים עם כשל כלייתי כרוני ולדאוג להיענות מלאה לפלוויקס בכדי למנוע סיבוכים.

לידיעה במדסקייפ

Am Heart J 2005;150:807-813.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה