משפחה

Calcitriol במינון גבוה מגביר את עוצמת Docetaxel כנגד סרטן ערמונית מתקדם

ממחקר חדש בשלב 2 שהוצג בכנס השנתי ה-13של European Cancer Conference בפריז, עולה כי תרכובת ייחודית של Calcitriol (DN-101) במינון גבוה מאריכה את ההישרדות בחולים המטופלים ב-Docetaxel כנגד סרטן ערמונית מתקדם, ומקטינה את תופעות הלוואי הטוקסיות.

החוקרים מסבירים כי במחקרים מעבדתיים, ליגנדים לרצפטורי ויטמין D, דוגמאת Calcitriol, עצרו את התרבות תאי סרטן והגבירו את מוות התאים (אפופטוזיס). הבעיה בתרגום המחקר הזה לקליניקה היתה שהמינונים הדרושים של Calcitriol היו גבוהים משמעותית מהטווח הפיזיולוגי. לכן, הרעיון היה למצוא גישה שתאפשר להגביר באופן משמעותי את כמות Calcitriol שניתן לתת בבטחה ולהגיע לרמות המתאימות בדם שיעכבו את הסרטן.

קבוצת החוקרים גייסה 250 נבדקים עם Androgen-Independent Prostate Cancer, שחולקו באקראי לטיפול ב-45g DN-101 במתן דרך הפה, או בפלסבו יום אחד לפני הטיפול השבועי ב-36mg/m2 Docetaxel שניתן למשך 3 שבועות במחזור של 4 שבועות.

מהתוצאות עולה כי נבדקים שטופלו ב-DN-101 עם Docetaxel חיו זמן ארוך יותר, בהשוואה למטופלים ב-Docetaxel ופלסבו, עם ירידה של 33% בסיכון לתמותה.

חציון זמן ההישרדות בקבוצת הפלסבו עמד על 16.4 חודשים, לעומת 24.5 חודשים בקרב מטופלי DN-101, אך ייתכן שהזמן היה ארוך יותר מאחר שפחות מ-50% מהמטופלים נפטרו נכון לניתוח הנתונים האחרון.

ירידה נרשמה גם ברעילות, כאשר תופעות לוואי ברמה 3/4 הופיעו ב-58% ממטופלי DN-101, לעומת 70% בקבוצת הפלסבו. נמצא קשר בעיקר בין DN-101 ובין ירידה ברעילות גסטרואינטסטינלית ותרומובאמבולית.

החוקרים מתכננים להתקדם לשלב 3 של המחקר, בו המדד העיקרי יהיה ההישרדות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה