MERCK זוכה במשפט חבות המוצר של ויוקס בניו ג’רזי (הודעת החברה)

חברת Merck & Co. הודיע היום כי היא מרוצה מכך שחבר המשובעים במדינת ניו ג’רזי פסק לטובתה במשפט הומסטון נגד Merck. חבר המושבעים דחה את טענותיו של מר הומסטון, תושב מדינת איידהו אשר השתמש בויוקס.

“הצגנו הגנה שהיתה מבוססת על עדות מדעית” אמר ג’ים פיצפטריק מחברת עו”ד היוז, הברד וריד וחבר בצוות ההגנה של חברת Merck. “פרדריק הומסטון היה חווה התקפת לב במועד שבו היא התרחשה, בין אם היה נוטל ויוקס ובין אם לאו. בנוסף, Merck הציגה עדות כי היא המשיכה לחקור את התרופה ויוקס לפני ואחרי אישור ה FDA, ושהיא בעקביות מסרה את תוצאות המחקרים הללו ל FDA ולקהילה הרפואית.”

Merck מרוצה מפסק הדין” אמר קנת’ פרייזר, סגן נשיא בכיר והיועץ המשפטי של Merck. “יהיו עוד משפטי ויוקס ואנו נתמודד בנחישות בכל מקרה ומקרה בשנים הבאות. Merck נהגה באחריות החל מעריכת מחקרים קליניים נרחבים המשווים בין ויוקס לתרופות נוגדות דלקות שאינן סטרואידיות ולפלסבו בקרוב ל 10,000 חולים טרם אישורה דרך ניטור התרופה כשהיתה זמינה לציבור ועד משיכת התרופה מרצון על ידי החברה.”

התובע במשפט היה פרדריק הומסטון, עובד דואר אמריקאי מאיידהו אשר טען כי עבר התקפת לב ב -18 בספטמבר 2001 בגיל 56 כתוצאה מנטילה לא רציפה של ויוקס במשך חודשיים. מר הומסטון התאשפז למשך יומיים כתוצאה מהתקף לב זה, חזר לעבודה כשבועיים לאחר מכן, ועל פי עדות אשתו, לא היה נתון להגבלות כלשהן מצד רופאיו.

מבחינת משמעות המידע למשקיעים מוסיפה Merck את ההערה הבאה:  

הודעה זו כוללת “הודעות צופה פני עתיד”, כפי שהן מוגדרת בתיקון לחוק ניירות ערך פרטיים משנת 1995. הודעות אלו עוסקות בסיכונים ואי בהירויות, אשר עלולות לשנות מהותית את התוצאות האמורות בדוחות הכספיים. “ההודעות צופות פני עתיד”, יכולות לכלול התבטאויות בנוגע פיתוח מוצרים, פוטנציאל מוצרים או ביצועים פיננסים. “הודעות צופות פני עתיד” אינן מובטחות ותוצאות האמת יכולות להיות שונות מהותית מאלו אשר נצפו. Merck איננה נוטלת על עצמה כל התחייבות לעדכן את הציבור לגבי “הודעות צופות פני עתיד”, בין אם כתוצאה ממידע חדש, התפתחויות עתידיות או כל דבר אחר. את ה”הודעות צופות פני עתיד” בהודעה זו, יש להעריך יחד עם אי הוודאות אשר משפיעה על עסקי Merck, במיוחד אלו אשר הוזכרו בהצהרת הזהירות ב- Item 1 של Form 10-K  אשר הוגש על-ידי Merck לשנה אשר הסתיימה ב-31 לדצמבר 2004, וב- Form 10-Qוב- Form 8-K של הדוחות התקופתיים, אשר החברה כללה בהתייחסותה.

הערת המערכת: משפט קודם בתביעה דומה כנגד החברה הסתיים כזכור בפסיקת שונה של המושבעים שחייבו את Merck כאחראית לגרימת הנזק לתובע.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה