משפחה

סיכון מוגבר לדלקת לבלב אקוטית בשל שימוש כרוני בדיאליזה פריטונאלית (Am J Gastroenterol)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, חולים המקבלים דיאליזה פריטונאלית באופן כרוני ניצבים בפני סיכון מוגבר להתפתחות דלקת לבלב אקוטית. החוקרים מסבירים כי מחקרים קודמים מצאו סיכון מוגבר לדלקת לבלב בקרב חולים המקבלים טיפולי דיליזה, אך הקשר בין דלקת לבלב אקוטית לבין מתן דיאליזה נותר שנוי במחלוקת.

החוקרים השוו את שכיחות מקרי דלקת הלבלב האקוטית ואת תוצאותיה בקרב חולים הסובלים ממחלת כליות בשלב סופי המקבלים טיפולי דיאליזה פריטונאלית (160 חולים) וטיפולי המודיאליזה (1233 חולים).

שכיחות מקרי דלקת הלבלב האוקטית היתה גבוהה יותר באופן מובהק סטטיסטית בקרב חולים שקיבלו דיאליזה פריטונאלית (18.4 ל-1000 שנות-אדם), בהשוואה לחולים שקיבלו המודיאליזה (6.5 ל-1000 שנות-אדם).

כל החולים שבהם התפתחה דלקת לבלב אקוטית היו ממוצא אפרו-אמריקאי. החוקרים כותבים כי מדובר בתצפית משמעותית שכן אחוז החולים ממוצא זה באוכלוסית המחקר עמד על 57%. הם מציינים כי המידע הזמין כיום לא אפשר להם להסביר באופן מלא את הממצא הזה.

אפיזודות של סיבוכים של דלקת הלבלב לא התרחשו באף אחת מהקבוצות ולא דווח על מקרי פטירה הקשורים לדלקת הלבלב האקוטית באף אחת מהקבוצות.

החוקרים מסכמים כי הסיבה לקשר בין דלקת לבלב אקוטית ובין מתן טיפולי דיאליזה פריטונאלית איננו ברור. הם מוסיפים כי בכדי לאמת את התצפיות יש לבצע מחקר פרוספקטיבי במדגם גדול יותר של חולים המייצג נאמנה את הרכב האוכלוסיה.

לידיעה במדסקייפ

Am J Gastroenterol 2005;100:2288-2293.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה