משפחה

מה הקשר בין המצב המשפחתי של חולה בסרטן גרורתי של הערמונית לנכונותו לבצע טיפולים חוזרים ? (מתוך הכנס השנתי של ASTRO)

ממחקר של Radiation Therapy Oncology Group (RTOG 97-14) שהוצג בכנס השנתי של American Society for Therapeutic Radiation and Oncology (ASTRO) עולה כי הסיכוי שגברים רווקים, עם גרורות של סרטן הערמונית, ישובו לטיפולי הקרנות חוזרים, קטן יותר בהשוואה לגברים נשואים.

החוקרים ניתחו נתונים מגברים ונשים סימפטומטים עם גרורות לעצמות של סרטן שד או ערמונית. הנבדקים חולקו באקראי לשתי קבוצות, קבוצה אחת קיבלה 10 מחזורי הקרנות של 30Gy והקבוצה השניה טופלה במחזור בודד של 8Gy. מטרת המחקר היתה להעריך את התוצאות בהתאם למצב המשפחתי.

החוקרים מצאו כי נשים חיו זמן ארוך יותר באופן משמעותי, בהשוואה לגברים, בלא תלות בפרוטוקול הטיפולי (11.8 חודשים לעומת 7.8 חודשים). נכונות גברים נשואים וכל הנשים שטופלו ב-8Gy לשוב לטיפול חוזר היתה גדולה יותר בהשוואה לנכונותם של גברים רווקים. הסיכוי של כל הנבדקים שטופלו ב-30Gy לשוב לטיפול חוזר היה קטן יותר.

הסיבה להבדל בשיעורי הטיפול החוזר עשויה להיות חוסר תמיכה ועידוד חברתי בקרב גברים רווקים, בהשוואה לנשים. לדברי החוקרים, יש למצוא אסטרטגיות לתמוך בגברים אלו, דוגמאת מעקב אחיות והכוונת החולים שיוכלו לסייע להם בהתמודדות עם מערכת הבריאות.

ממצאי המחקר עשויים לתמוך בגישה אגרסיבית יותר בטיפול הראשוני, תחת ההנחה שהחולה כנראה לא ישוב לטיפול חוזר.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה