משפחה

הימצאות torquetenovirus באף קשורה לתפקודי הריאות בילדים אסטמטיים (J Infect Dis)

חוקרים איטלקיים מדווחים כי בילדים אסמטיים שבנוזל האף שלהם מצויות רמות גבוהות של torquetenovirus (או TTV) מופיעה פגיעה רבה יותר בתפקוד הריאות, בהשוואה לילדים אסמטיים שבהם נמצאות רמות נמוכות יותר.

החוקרים מציינים כי TTV הוא וירוס שבו דנ”א בעל גדיל יחיד מעגלי שהתגלה בשנת 1997. בעבר חזבו שהוא גורם לצהבת קריפטוגנית, אך וירמית TTV כרונית התגלתה לאחר מכן בשכיחות גבוהה ברחבי העולם.

בכדי לקבוע האם האורגניזם עלול להקשר למחלת האסטמה, בדקו החוקרים 59 ילדים שמחלתם מבוקרת היטב ו-30 נבדקי ביקורת בריאים.

שיעורי התוצאות החיוביות להמצאות ה-TTV בילדים האסמטיים (93%) ובנבדקי הביקורת (83%) וערך ה-TTV הממוצע באף בכל אחת משתי הקבוצות לא נבדלו באופן ניכר מהערכים באוכלוסיה הכללית.

אולם, בילדים האסמטיים נמצא יחס אינברטי הפוך בין אינדקסים שונים של תיפקודי הריאות, כגון ערך ה-forced expiratory flow (או FEF), ערך ה-forced vital capacity (או FVC), וערך ה-forced expiratory volume in 1 second (או FEV1), לבין עומס נגיפי ה-TTV באף.

יתר על כן, סימנים של זרימת אוויר מופחתת היו שכיחים יותר בקרב הילדים האסמטיים שבהם נתקבלו ערכי עומס נגיפי גבוהים, בהשוואה לילדים שבהם נתקבלו ערכים נמוכים. קשרים כאלה לא נתגלו בקרב נבדקי הביקורת.

בילדים האסמטיים שבהם נתקבלו ערכי עומס נגיפי גבוהים יותר נמצאו גם רמות גבוהות יותר של eosinophil cationic protein ב-sputum.

לכן, מסכמים החוקרים, בילדים אסמטיים עלול ה-TTV להוות גורם התורם לפגיעה בתפקוד הריאות המופיע במחלה זו.

החוקר הראשי, ד”ר Bendinelli, מסביר בראיון כי הקבוצה בודקת כעת האם TTV מעורב במחלות כרוניות אחרות. הוא מוסיף כי יתכן שרפליקצית הנגיף שומרת על רמות באזאליות גבוהות יחסית של דלקת בגוף, כך שכל פגיעה אחרת עלולה להיות חמורה יותר, בהשוואה לאנשים שבהם פחות רפליקציה נגיפית.

במאמר מערכת מצורף מצוין כי תוצאות המחקר מבוססת על תצפית בנקודת זמן יחידה, ויש צורך במחקרים פרוספקטיבים אורכיים בכדי לגלות את השפעות ה-TTV בחולי אסטמה.

לידיעה במדסקייפ

J Infect Dis 2005;192:1141-1148.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה