משפחה

האם ספורטאיות חשופות יותר לפציעות? (מתוך AAP 2005 National Conference and Exhibition)

ממחקר חדש עולה כי ספורטאיות בתיכון מצויות בסיכון גבוה יותר לפציעה, בהשוואה לספורטאים.

כל שנה נפצעות 2 מליון ספורטאיות בבתי ספר תיכוניים בארה”ב, בעלות של 1.8 מליון דולר. מחקרים קודמים שנערכו בנושא התמקדו בספורט או בבית הספר, והעלו תוצאות סותרות באשר להבדלי המינים בכל הקשור לפציעות ספורט.

במחקר הנוכחי עקבו אחר 6,000 בנים ובנות המשתתפים באותו ספורט, ומצאו כי ספורטאיות מועדות יותר לפציעה בהשוואה לספורטאים.שיעור הפציעות והסיכון לפציעה היו גבוהים יותר בקבוצות ספורט של נשים, בהשוואה לקבוצות ספורטאים גברים.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים במשך שנה אחר 3,003 נשים ו-3,105 גברים מ-15 בתי ספר תיכוניים בארה”ב. הנבדקים השתתפו במשחקי בייסבול, סופטבול, כדורסל, כדורגל, ריצה, טניס או לקרוס. החוקרים אספו נתונים באשר למין, גיל, ספורט, רמת הכישרון, האיבר שנפצע, סוג הפציעה, ומספר ימי העדרות.

סה”כ נרשמו 966 פציעות, 515 פציעות של נשים ו-451 פציעות של גברים.

בנות סבלו יותר מפציעות מינוריות (העדרות של יום-יומיים) מאשר בנים. באשר לפציעות רציניות (מעל 7 ימי העדרות) נרשמה שכיחות גדולה יותר בבנות במקצועות כדורסל וכדורגל, אך השכיחות היתה גדולה יותר בבנים במקצועות בייסבול וסופטבול.

החוקרים מצאו הבדל משמעותי בשיעורי הפציעה בין נשים וגברים עבור כל אזור פציעה – נשים נטו יותר לפציעות באזור הקרסול, ברך ושוק. בגברים נרשמו שיעורי פציעה גבוהים יותר ב-Tendoachilles complex. הסיכון הגדול ביותר לפציעה בנשים היה במקצועות כדורסל וכדורגל.

מהנתונים עולה כי נשים מצויות בסיכון גדול פי 3-8 לפציעה ב-Anterior Cruciate Ligament

(ACL). אף על פי שקיימות מספר תכניות אימונים, שפותחו ע”י קבוצות מומחים במטרה למנוע פציעות ACL, עדיין יש מקום לפתח וליישם את השינויים הללו בתקווה להקטין את שכיחות הפציעות הללו בנשים. החוקרים כותבים כי בכוונתם להשתמש בנתונים אלו בכדי לבנות תכניות מניעה לספורטאים בבתי ספר תיכוניים.

לסיכום, החוקרים אומרים כי לאור שיעורי הפציעות, ברור כי נשים חשופות יותר לפציעות בגפה התחתונה וכעת יש לפתח תכניות מניעה מתאימות.

AAP 2005 National Conference and Exhibition: Oral session — Section on Orthopedics II. Presented Oct. 9, 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה