משפחה

5 צעדים להרגעת תינוק בוכה (American Academy of Pediatrics 2005 National Conference and Exhibition)

לדברי רופא ילדים, שהשתתף בכנס American Academy of Pediatrics National Conference and Exhibition , עווית מעיים ביילודים (Colic) עשויה להיות תוצאה של רפלקס הבכי (Crying Reflex) יותר מאשר הפרעה במערכת העיכול.

בכי תינוק, שיכול להימשך בין דקות לשעות, עשוי לנבוע מהעדר גירוי רעש קבוע והעדר הגירוי של הרחם. דבר זה עשוי לספק פתרון לתעלומה הרפואית שקיימת ב-3,000 השנים האחרונות באשר לסיבה הגורמת ל-Colic.

לדברי החוקרים, שיטה חדשה, הכוללת חמישה S, עשוייה לסייע בהרגעת תינוק בוכה:

·        Swaddling חיתול

·        Side/Stomach Positioning הצבת הילד על הצד או על הבטן בזרועות ההורה

·        Shushing הרגעת הילד

·        Swinging – נדנוד

·        Sucking יניקה/מציצה

שיטה זו מפעילה את רפלקס ההרגעה של התינוק (Calming Reflex) במהלך 3-4 החודשים הראשונים לחיים, ע”י חיקוי התנאים שהיו קיימים ברחם.

במרבית המקרים, בכי של תינוק נובע מרצון בתשומת לב, ולא ממצב חירום כלשהו.

החוקרים מאמינים כי תינוקות יוצאים מהרחם לפני שהם מפותחים לחלוטין. במובנים רבים, כאשר התינוקות יוצאים מהרחם הם אינם מוכנים לעולם וזקוקים לטרימסטר רביעי.

ממחקרים קודמים עולה כי תינוק בגיל 6 שבועות, בוכה בממוצע 3.5 שעות ביום. עובדה זו מקשה על ההנקה, גורמת למתח בחיי הנישואין, דיכאון לאחר לידה, ביקורים מיותרים בחדרי מיון או תסמונת התינוק המטולטל (Shaken Baby Syndrome).

במשך שנים האמינו כי הגורם העיקרי להתפתחות Colic ביילודים הם הפרעות במערכת העיכול, אך נראה שאין כך הדבר. החוקרים כותבים כי Colic מפסיק לאחר 3 חודשים וביילודים שנולדו לפני הזמן הוא אינו מתחיל עד שבועיים לאחר תאריך הלידה המקורי.

רק 10%-15% ממקרי Colic נובעים מאלרגיה לחלב. בעוד שרפלוקס של חומצה ביילודים הועלה כגורם עיקרי לעווית מעיים ביילודים, מחקר שבוצע בדנבר הראה כי רק 1 מכל 50 תינוקות בוכים סבל מרפלוקס וממחקר באוסטרליה עולה כי רק 1 מ-24 תינוקות בוכים מתחת לגיל 3 חודשים סבל מרפלוקס.

חיתול הדוק של תינוק בוכה, כאשר זרועותיו לצידי הגוף, עשוי להחמיר את הבכי. הצבת הילד על הצד ונדנוד עדין שלו בזמן תמיכה של הראש והצוואר מביאים לאפקט הרגעה מיידי. ניתן להוסיף קולות הרגעה (Shushing), שצריכים להיות חזקים כמו בכי התינוק.

ברחם, העובר שומע קולות נשיבה חזקים, חזקים אף יותר משואב אבק. אך לאחר הלידה יש דממה. העדר גירוי היא בעיה חמורה בהרבה מאשר גירוי-יתר, התינוקות זקוקים לתנועות ולקולות ההיפנוטיים הקצובים.

החוקרים מאמינים כי ביצוע 5 צעדי S יביא להפסקת הבכי, והתינוק אף יירדם לשעה-שעתיים נוספות בלילה. כאשר השלבים מבוצעים כהלכה, מופעל רפלקס ההרגעה והתינוק יפסיק לבכות. הורה שמצליח לגרום לילדו להפסיק לבכות מרגיש טוב עם עצמו, אך אם הוא נכשל הוא חש אומלל.

החוקרים כותבים כי יש ללמד הורים כיצד להרגיע את ילדיהם, אך יש לבצע מחקרים נוספים בכדי לזהות את השיטות הבטוחות והיעילות. לדבריהם, הרבה שיטות נמצאו יעילות בפני עצמן, אך יש לבדוק את החבילה הכוללת לפני שמתקדמים בנושא.

American Academy of Pediatrics 2005 National Conference and Exhibition

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה