משפחה

פסק דין: רשלנות רפואית של שני רופאי משפחה ממכבי גרמה לנכות (הארץ)

עיתון הארץ מדווח היום על פסק דין של בית המשפט המחוזי בירושלים שקבע כי רשלנות של שני רופאי משפחה של מכבי גרמה לנכות של מטופלת.

מדובר במקרה שאירע בשנת 1998 באישה בת 35 שהתלוננה על כאבי ראש קשים, התקררות וכאבי גרון. המטופלת אובחנה כסובלת מהתקררות ע”י שני רופאי המשפחה הנתבעים, וקיבלה טיפול תרופתי בהתאם. לאחר החמרה בכאבי הראש והתעלפות שהובילה אותה למיון נמצא כי היא סובלת ממפרצת מוחית. הנזק שנגרם למוחה הוביל להגדרת נכות 100%.

לטענת התובעת, איבחון מוקדם יותר, או לפחות ביצוע בדיקות מתאימות היה מאפשר גילוי מוקדם של המפרצת ומניעת או הקטנת הנזק המוחי שנגרם.

במשפט הוצגו שתי תפישות מנוגדות: מצד התביעה והמומחים שהעידו מטעמה – החשיבות לבצע בדיקות ומעקב קפדני במקרים של תלונות מסוג אלו, ומנגד, עדות המומחים מצד ההגנה לפיה אין זה מעשי או אפשרי לבצע בדיקות הדמייה יקרות בכל מקרה של תלונה על כאב ראש. השופט קיבל במקרה זה את גישת התובעים ופסק שהיה מקום לבצע בירור ותיעוד מסודר של תלונות כאבי הראש, עם דגש על תיעוד מלא ועקבי של התלונות הללו.

לכתבה המלאה בהארץ

הערת המערכת: עסקנו לאחרונה בשאלות אלה במסגרת הג’ורנאל בשני מאמרי סקירה חשובים ומעניינים שאנו ממליצים לכל אחד מכם לעיין בהם שוב.

האחד – חמש טעויות נפוצות בקביעת האבחנה והטיפול המתאימים, מתוך ה-BMJ , והשני, מנגד – רפואה מתגוננת בהתמחויות ה-”מסוכנות” מתוך ה-JAMA

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה