מאבק בין חולת סרטן שד למכבי באשר למימון השימוש בהרצפטין (YNET)

YNET מדווח על מאבק בין חולת סרטן לשירותי בריאות מכבי באשר למתן אישור לטיפול בהרצפטין. הרצפטין (TRASTUZUMAB ) מאושר כיום בסל הבריאות אך בהתוויות מאוד מסויימות שהעיקרית שבהן היא מחלה גרורתית.

במקרה זה נראה שאי ההסכמה בין המטופלת ורופאיה לבין הועדה המקצועית של מכבי היא בהגדרת המחלה הגרורתית של אותה מטופלת. ע”פ הכתבה, הועדה המקצועית של מכבי בראשותה של ד”ר לאופר טוענת שמדובר בגרורה מקומית, ולכן המטופלת אינה עומדת בקריטריונים של ההכללה בסל.

לדיווח המלא ב-YNET

הערת המערכת: אין ספק שמדובר בנושא כאוב ומורכב. נראה שהחשש של מכבי הוא שנשים רבות נמצאות במצב קליני דומה של המטופלת הזו, ואישור הטיפול בהרצפטין במטופלת יכול לגרום לתקדים שיחייב את הקופה לאפשר טיפול זה לנשים רבות, מבלי שהתקציב הדרוש לכך הועבר לקופות במסגרת התוספות להכללה בסל.

לאור המחקרים האחרונים הנוגעים ליעילות של ההרצפטין בסרטן השד (יש לציין כי לאחרונה קיימנו דיון מומחים בנושא חידושים בטיפול בסרטן השד בהשתתפות פרופ’ תמר פרץ (המצוטטת גם בכתבה ב-YNET כמי שסבורה שהמטופלת עומדת בקריטריונים של ההכללה בסל), כאשר אחד הנושאים המרכזיים בדיון היה אפשרות הטיפול בהתוויה חדשה של מניעת סרטן שד באמצעות הרצפטין בנשים עם HER2 חיובי לאחר טיפול ניתוחי ו/או כימותרפי . לצפייה והאזנה לדיון – נא להקליק כאן.) ,יש אולי מקום לבחון דיון מוקדם וממוקד בשאלת הרחבת האינדיקציה לשימוש בהרצפטין במסגרת הסל, ובכך לאפשר לקופות לספק טיפול עם פוטנציאל להארכת ואולי אף הצלת חיים.

להלן דיווחים נוספים על יעילות ההרצפטין באינדיקציות רחבות יותר מאלו הקיימות בסל:

הרצפטין נמצא כמשפר הישרדות בנשים עם סרטן שד עם HER2 חיובי   

ניתוחי ביניים של מחקרים בשלב 3 מראים כי טיפול משולב של Taxotere ו-Herceptin יעיל כנגד Early-Stage Her2-Positive Breast Cancer

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה