משפחה

Protease Inhibitors משפיעים לרעה על תפקוד עורקים קורונרים (J Acquir Immune Defic Syndr)

ממחקר חדש עולה כי HIV Protease Inhibitors פוגעים משמעותית בתפקוד עורקים קורונרים.

ממחקרים קודמים בנשאי HIV עלה כי קיים קשר בין שימוש ב-Protease Inhibitors (PI) ופגיעה בתפקוד האנדותל. עם זאת, עדיין לא ברור אם ל-PI שונים יש השפעות שונות.

החוקרים בדקו את השפעות חמישה PI שונים (Ritonavir, Amprenavir, Saquinavir, Indinavir, Nelfinavir) על תפקוד וזומוטורי בעורקים קורונרים של חזיר. מהמחקר עלה כי חלה ירידה משמעותית בהתכווצות העורקים הקורונרים לאחר שימוש ב-Ritonavir (ירידה של 63%) או ב-Saquinavir (ירידה של 32%). ירידה לא-משמעותית בהתכווצות העורקים נרשמה לאחר שימוש ב-Amprenavir או Nelfinavir. Indinavir לא השפיע על יכולת ההתכווצות.

בנוסף, בעקבות טיפול ב-Ritonavir, Amprenavir ו-Saquinavir חלה פגיעה משמעותית ברלקסציה התלויה באנדותל. ירידה פחות בולטת ולא-משמעותית נרשמה לאחר טיפול ב-Indinavir ו-Nelfinavir.

שינויים לא-משמעותיים אחרים כללו ירידה ב-Endothelial Nitric Oxide Synthase mRNA (eNOS) בעקבות טיפול ב-Ritonavir, Amprenavir ו-Saquinavir. ירידה בייצור Nitrite בעקבות טיפול ב-Ritonavir או Amprenavir. ועליה ביצור Superoxide Anion בעקבות טיפול ב-Ritonavir או Amprenavir.

החוקרים מציינים כי תירבות עם SeMet (אנטי-אוקסידנט) הפכו את מרבית השפעות PI.

SeMet עשוי לחסום ביעילות את ההשפעות של Ritonavir, עובדה המעידה על מנגנון מולקולרי ואופציה טיפולית בנשאי HIV באמצעות טיפול אנטי-ויראלי.

לסיכום, החוקרים כותבים כי דרושים מחקרים נוספים בכדי להבין טוב יותר את חשיבות הנושא.

J Acquir Immune Defic Syndr 2005;40:12-19.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה