Colchicine עשוי להפחית חזרת פריקרדיטיס (Arch Intern Med)

Colchicine מפחית חזרת פריקרדיטיס, על פי תוצאות מחקר אקראי שפורסם בגיליון ספטמבר של Archives of Internal Medicine.

נראה כי Colchicine הינה תרופה טובה לטיפול בחזרה של פריקרדיטיס לאחר כשלון טיפול קונבנציונלי, אך השפעת Colchicine כתרופה לקו ראשון לטיפול חזרה ראשונה של פריקרדיטיס לא נבדקה במחקרים קלינים. מטרת המחקר היתה לבדוק את הבטיחות והיעילות של Colchicine כתוספת לטיפול קונבנציונלי לחזרה ראשונה של המחלה ולבדוק האם ההיסטוריה הטבעית של המחלה עשויה להשתנות בשל הטיפול המוקדם ב-colchicine. לא דווח על מאפיינים לאפיזודה ראשונה של חזרת המחלה שיאפשרו צפי לחזרה, ולכן המטרה המשנית היתה לחפש גורמי סיכון אפשריים לחזרת המחלה.

במחקר השתתפו 84 חולים עם אירוע חזרה ראשון של פריקרדיטיס שקיבלו טיפול קונבנציונלי עם אספירין לבד או עם קולכיצין (1-2 מ”ג ביום הראשון ו-0.5-1 מ”ג ליום למשך 6 חודשים). חולים שלא יכלו לקבל אספירין קיבלו prednisone (במינון של 1-1.5 מ”ג לק”ג ליום) למשך חודש. התוצאה העיקרית היתה אחוז חזרת המחלה.

מעקב ממוצע נמשך 20 חודש, ל-1,682 חודשי אדם. במהלך זמן זה, טיפול עם קולכיצין היה קשור לירידה באחוז חזרת המחלה. לאחר 18 חודשים, אחוז מוערך היה 24% לעומת 50.6% (P = .02; מספר לטיפול 4; 95% רווח בר סמך, 2.5-7.1) לאחר 72 שעות, סימפטומים ממושכים היו 10% לעומת 31%  (P = .03). אנליזה הראתה כי שימוש קודם בקורטיקוסטרואידים העלה באופן בלתי תלוי את הסיכון לחזרה נוספת של המחלה (יחס סיכון 2.89; 95%, 1.1-8.26; P = .04). לא היו תופעות לוואי חמורות.

מיגבלות מחקר אפשריות היו אופי פתוח והתאמה נוקשה בעיקרון intent-to-treat .

טיפול קולכיצין הוביל ליתרון קליני משמעותי סטטיסטית על טיפול קונבנציונלי, בהפחתת אחוז חזרת המחלה בחולים עם אירוע חזרה ראשון של פריקרדיטיס. המחקר הראה בנוסף כי קולכיצין עשוי להוות טיפול קו ראשון לחזרת פריקרדיטיס.

Arch Intern Med. 2005;165:1987-1991

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה