משפחה

התפתחות חדות ראיה בילדים הסובלים מפגיעה ראייתית מוחית (Arch Ophthalmol)

מחקר שפורסם לאחרונה מגלה תהליכי התפתחות של חדות ראיה בילדים הסובלים מפגיעה ראייתית מוחית. מטרת המחקר היתה לבחון את התפתחות חדות הראיה בילדים שנולדו במועד עם פגיעה ראייתית מוחית והיסטוריה של אנצפלופתיה היפוקסית-איסכמית של הילוד.

החוקרים בדקו 19 ילדים שנולדו במועד, בגילאי 6 חודשים עד 6 שנים, עם אנצפלופתיה היפוקסית-איסכמית של הילוד מדרגת חומרה בינונית עד חמורה והתנהגות אופיינית למקרים של פגיעה ראייתית מוחית.

מדדים אורכיים של פגיעה בחדות הושגו בשימוש בפרוצדורות visual evoked potential (או VEP) ו-preferential looking (או PL). השוואה נערכה בין חדות הראיה שנמדדה בביקור הראשון ובביקור האחרון. מהלכי התפתחות חדות ראיה ב-9 ילדים שעברו הערכת חדות PL ו-VEP בגיל 4 ומעלה הושוו למהלכי ההתפתחות התקינה.

בכל הילדים התאפשרה קבלת מדידות של החדות ב-PL וב-VAP, למרות התנהגות אופיינית לאיכות ראיה ירודה. כמעט בכל הילדים נתקבלה חדות מתחת לתקין לגילם ב-PL וב-VEP.

במדידות ה-PL וה-VEP היתה החדות שנמדדה בביקור האחרון משופרת ב-octave אחת, בממוצע, בהשוואה למצב בביקור הראשון, עם שיעור שיפור נמוך מהנורמלי. למרות שמהלכים מקבילים של התפתחות ב-PL וב-VEP הופיעו ברבים מהילדים, שונות ניכרת בחדות ה-PL וה-VEP נצפתה באחרים.

החוקרים מסיקים כי עליות רלות בחדות ב-PL וב-VEP מופיעה במהלך הילדות המוקדמת ברבים מחולים אלה. עם זאת, הם מוסיפים כי שיעור העליה נמוך מהתקין.

Arch Ophthalmol. 2005;123:1215-1220.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה