משפחה

האם אינטרפרון יעיל לטיפול בדלקת הענביה הקשורה בטרשת נפוצה? (British Journal of Ophthalmology)

מחקר חדש בחן את יעילות Type I Interferon (IFN) לטיפול בדלקת הענביה (Uveitis) הקשורה בטרשת נפוצה. בדומה ל-Optic Neuritis (ON), גם בטרשת נפוצה (MS) עשויה להיות מעורבות עינית עם Intermediate Uveitis Bilateral.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 13 נבדקים, 8 גברים ו-5 נשים, עם טרשת נפוצה ודלקת ענביה הקשורה בה. הנבדקים קיבלו טיפול של Interferon β1a. החוקרים בדקו את חדות הראיה (Visual Acuity), מספר Aqueous Humour Cells ו-Vitreous Cells ונוכחות Cystoid Macula Oedema (CMO).

כל המשתתפים פרט לאחד סבלו מ-Bilateral Intermediate Uveitis (סה”כ 24 עיניים). 7 נבדקים סבלו מ-CMO עוד לפני הטיפול ב-IFN (13 עיניים). זמן החציון לטיפול עמד על 24.6 חודשים (בטווח 7.9-78.7 חודשים).

ב-17 עיניים נרשם שיפור בחדות הראיה (בהשוואה לחדות הראיה לפני הטיפול ובעת בדיקת המעקב האחרונה) וב-10 עיניים (36%) נרשם שיפור מעל 2 Snellen Lines.

השיפור במספר Aqueous Cell עמד על 1.2 בכל העיניים (סטיית תקן של 1.1). השיפור בכמות Vitreous Cells עמד על 1.7 בכל העיניים (סטיית תקן של 1.4). רק 2 נבדקים המשיכו לסבול מ-CMO מינימלי בעת בדיקת המעקב האחרונה. ב-9 עיניים CMO נרפא לאחר או במהלך טיפול IFN.

מתוצאות המחקר עולה כי ל-IFN השפעה מועילה בחולי MS ו/או ON. כפי שנראה במודלים ניסיוניים של Allergic Encephalomyelitis (EAE) ו-Uveitis, נראה כי לביטויים הנוירולוגיים והאופטלמולוגיים מנגנון פתוגני דומה. טיפול ב-Uveitis הקשורה ב-MS באמצעות IFN מביא לשיפור בחדות הראיה, דלקת תוך-עינית והופעת CMO.

British Journal of Ophthalmology 2005;89:1254-1257; 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה