משפחה

האם בחלק ממקרי דיספלסיה של הערמונית ניתן להסתפק בטיפול שמרני? (BJU)

ממחקר חדש עולה כי במקרים רבים של High Grade Prostatic IntraEpithelial Neoplasia (PIN), ניתן להסתפק בטיפול שמרני לאחר ביופסיה ראשונה, בהנחה שבביופסיות עוקבות הממצאים שליליים.

שכיחות PIN לאחר ביופסיה ראשונה נעה בין 4% ל-16%, והסיכון בעקבות זאת לאבחון סרטן ערמונית נע בין 22% ל-58%. נראה כי הסיכוי לאבחון סרטן בביופסיה חוזרת זמן קצר לאחר מכן קטן באופן משמעותי.

במסגרת המחקר עקבו אחר 21 גברים עם PIN לאחר transrectal ultrasonography-guided prostate biopsy ראשוני. המעקב בוצע כל 6-12 חודשים במשך 5 שנים. במהלך תקופת המעקב מדדו את רמות Prostatic Specific Antigen וערכו בדיקה רקטאלית דיגיטלית.

לאחר הביופסיה השניה, 6 משתתפים אובחנו עם סרטן ערמונית ומדד Gleason נע בין 5 ל-7. שלושה משתתפים נוספים אובחנו עם Persistent PIN, הם עברו ביופסיה שלישית לאחריה אובחנו עם סרטן. באחד נרשם מדד Gleason של 6 ובשני האחרים אובחנה היפרפלזיה שפירה של הערמונית (Benign Prostatic Hyperplasia).

מבין 12 המשתתפים הנותרים, 5 עברו ביופסיה שלישית, אך אף אחד לא אובחן עם סרטן.

לדברי החוקרים, ממצאים אלו מחזקים את נהלי המעקב השמרני אחר מטופלים שאובחנו עם PIN, בהנחה שבביופסיה השניה והשלישית התוצאות שליליות. עם זאת, החוקרים כותבים כי דרושים מחקרים ארוכי-טווח בכדי להבין טוב יותר את ההשלכות של PIN. 

BJU Internat 2005;96:320-323.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה